Pro budoucího lékaře
chemik
C15H19NO3 je nová syntetická droga prodávaná jako \"Funky\". Výce informací na www.party-trend.cz/index.php/MDPBP Výc ti k tomu napsat nemohu já jí rozhodně zkoušet nehodlám. Podle spolužáků účinek nic moc. Prvních 10-15 minut prudký nájezd jako u amphetaminů, dalších asi 30 minut příval energie a eufórie a pak už spíše jen nervozita,tiky,třes a mravenčení v rukou,křeč v čelisti a dalších 5 někdy i 10 a více hodin už jen bušení srdce,třes pocení(někdy střídané se zimnicí) a únava,ale přitom neschopnost usnout. Druhý den pak kocovina jak po prochlastaný noci. Osobně neznám nikoho,co by stál o to onu látku někdy užít znova. Podobné zkušenosti uživatelů jsou popisované v diskuzích na odkazu pod článkem pokut ti nevadí angličtina.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
díky za post.
Ano máte pravdu, je to jedna z možností, co by tato látka mohla být (kromě jiných). Tak jak jsem již psal, dokud nebudete mít potvrzení pomocí některé z fyzikálně-chemických metod studia struktury látek (NMR, IR, MS), tak si jen těžko může být člověk jistý, jaká je to látka.
Tak jak říkáte, rozhodně bych nedoporučoval zkoušet cokoli, o čem si nejste stroprocentně jistý, co to je.
Působení drogy, není jen o vlastní farmakologii látky, ale také o setu a settingu, tzn. o Vašem naladění, zkušenostech, osobnosti atd., které do účinku vkládá uživatel a o fyzickém okloním světě a sociálním prostředí, ve kterém se uživatel vyskytuje a jak na něj působí. Tím chci říci, že zkušenosti ostatních uživatelů jsou sice vodítkem, ale musíte si být vědom toho, že se může velice lišit jedinec od jedince...
S pozdravem
Zbyněk Oktábec
P.S. Mimochodem - název  "Funky", bohužel neidentifikuje jednu konkrétní látku, spíše skupinu látek... Bohužel "výrobci" jaksi nedodržují stále stejnou obsahovou látku, což může být pro uživatele velice nepříjemné... A další komplikací je také fakt, že se často vyskytují směsi různých látek v různých kombinacích.