Neznámá látka vydávaná za MDMA
budoucí lékař
Včera jsme si s kamarády koupily od neznámého dýlera v parku za podezřele levnou cenu 1g/500Kč údajně krystalickou MDMA. Dnes odpoledne jsem si jeden nejmenší krystalek raději otestoval ve školní laboratoři a ve skutečnosti obsahoval C15H19NO3 což je skupina fenyethylaminů neboli amphetaminů. V pátek se to chystáme užít v klubu brčkem do nosu, tak vás moc prosím o rychlou a vyčerpávající odpověď. Jaký od toho máme očekávat účinek? Jaká je bezpečná jednorázová dávka? Několikrát jsme měli od stejného dodavatele skutečně čistou MDMA(všechny vzorky jsem testoval) také za stejnou cenu. Vždy to bylo i s pitlíčkem 0.991-0.995g. V pěti lidech jsme to sjely za večer a s účinkem jsme vždy byly velice spokojený. Stimulace,eufórie,empatie,ostřejší vidění sitější barvy... Po té žádný dojezd, ani propad během týdne. Prostě ten účinek po cca pěti hodinách pomalu nepozorovaně odezněl.

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za dotaz, m á hned několik rovin.
Nevím jakými metodami jste vzorky testoval a jak jsou spolehlivé. Pokud se jedná o látku se souhrným vzorcem C15H19NO3, tak se rozhodně není důvod domnívat, že je skutečně ze skupiny fenylethylaminů. Může to být látka také ze skupiny např. kathinonů, nebo také z nějaké úplně jině skupiny. To nebude jasné do té, dokud nebudete mít k dispozici strukturu té látky. A to ani nemluvě o tom, že se nemusí jednat jen o jednu látku, ale i o směs látek.
Pokud jde o to, jaké může mít účinky, tak to je těžké říci, vzhledem k tomu, že nevíte, co je to látku a i tak by to bylo dosti obtížné. O bezpečné dávce se už vůbec nelze bavit. Pokud se opravdu jedná o nějaký typ "nové syntetické drogy", pak je s nimi jen málo zkušeností a osobně mi přijde užívání těchto látek jako ruská ruleta, ale se šesti náboji...
Osobně bych Vám tedy rozhodně neradil užití této látky.
Stačí to takto? Pokud budete potřebovat, prosím, neváhejte napsat další dotaz.
S pozdravem
Zbyněk Oktábec