Kamárád a drogy
Domča
Dobrý den,
mám kamaráda, který bere pervitin. Co vím, tak si ho dá o víkendu(sám říká, že jindy nebere), když je někde na diskotéce apod. Samozřejmě, že také říká že závislý není a chce s tím přestat. Ale pokaždé, když ho něco naštve, nebo je z něčeho smutný, začne na drogu pomýšlet. Bere ji jako řešení svých problémů, což je pochopitelně nesmysl. Několikrát jsem mu řekla, že drogy jsou svinstvo a měl by s tím skoncovat, že mu nikdy v ničem nepomůžou. On jen řekne že to ví a že na tom pracuje. Ale pak přijde příležitost a on si stejně zase dá. Chtěla bych mu nějak pomoct, ale vůbec nevím jak. Na rady vůbec nedá, má svoji hlavu. Jak ho přesvědčit, aby s braním drog přestal? Děkuji za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Domčo.
Je od Vás hezké, že máte snahu kamarádovi pomoc a jeho osud Vám není lhostejný. Aby Vaše pomoc byla účinná a pro Vás především bezpečná, doporučuji se nejdříve poradit v osobním kontaktu.
Netuším, kde žijete, ale pokud by pro Vás byla dostupná Praha, můžete se obrátit na naši specializovanou poradnu pro blízké osoby uživatelů nelegálních drog a tam se konkrétněji poradit. Pomáhání závislým osobám má mnohá úskalí, je dobré o nich více vědět.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM z. ú.
Školská 30, Praha 1
mapa
Telefon:  284 824 234, 739 268 527
Email:        rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy, v její zadní části. Na první konzultaci je třeba se předem objednat během provozní doby (PO až PÁ 9.00-19.00). Veškeré služby poskytuje toto zařízení bezplatně.
Více informací naleznete zde:  http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html .
Pokud žijete někde jinde nebo jste měla další doplňující dotazy, klidně pište.
S pozdravem MK