Zavislost na alkoholu
poupatko
Dobrý den mám dotaz muj otec před 6lety závisli na alkoholu popstoupil protialkoholickou léčbu a vzniklo to kvuli dluhum.PO dobu šešti let byl čistí .Dluhy nebyli mále přišel kvuli nim i o byt.Dnešní situace je přesně tam kde byla před šesti lety opět má dluhy a řeší to alkoholem .Tvrdí,že nepije ,ale bohužel pije než jde do prace a asi pije když řídi.Nejhorší je že tato situace má špatný dopad na moji mamku tedy jeho manželku musela si vzit pujčku i na sebe byla donucena špatně to staší psychycky. Prosím o radu!!!Předem děkuji HankaB

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Chápu Vaše trápení, děkuji za důvěru. Váš otec by se měl znova léčit, případně si vybrat terapii, která by navázala na to, co otec v minulosti absolvoval a reflektovala jeho současný stav. Podle toho, co píšete, se k tomu zatím nemá, zatímco maminka je před zhroucením, nemluvě o tom, že řízením pod vlivem je zaděláno na průšvih a neštěstí. Je velmi těžké pomáhat někomu, kdo o pomoc nestojí, nebo ji odmítá, problém sobě, ani druhým nepřiznává. U závislých to platí dvojnásob. Mám za to, že podporu a pomoc v tuto chvíli potřebuje zejména maminka a Vy. Proto Vám doporučuji vyhledat odbornou pomoc některé služby v dosahu, která se zabývá alkoholismem, nebo závislostní problematikou, a pracuje s rodinnými příslušníky a blízkými uživatelů návykových látek. Může jít o AT poradnu, adiktologickou ambulanci, nebo podobný typ služby. Můžete tam zajít společně s maminkou, případně každá zvlášť. Nejlépe je si předem telefonicky domluvit termín schůzky. Tyto služby jsou bezplatné. Při ososobním pohovoru, po podrobnějším seznámení se situací, Vám zkušení odborníci navrhnou konkrétní kroky, jak ji řešit, jak s otcem komunikovat, co můžete udělat pro to, abyste byly pevnější v kramflecích, zároveň jakých chyb se vyvarovat, abyste nevědomky nepodporovaly otcovo pití a jeho další propad. Co je velmi důležité, dozvíte se, jak můžete podpořit otcovu motivaci k léčbě, která je základním kamenem případných pozitivních změn. Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rád Vám kontakty na zařízení a služby v okolí pošlu. Jak je můžete vyhledat podle oblasti a typu služby sami, se dozvíte na stránkách naší poradny v rubrice Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Zároveň Vám doporučuji načíst si informace z užitečných webů, jejichž společným tématem je alkoholová závislost:
http://www.alkoholik.cz/zavislost/
http://alkohol-alkoholismus.cz/
http://alkoholik.webnode.cz/
http://alkoholismus.wz.cz/
http://nemoci.vitalion.cz/alkoholismus/
http://www.alkohol-alkoholismus.info/
Budu rád, když dáte vědět, jak se situace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji celé rodině hodně štěstí,
Amrit Sen.