Jak mluvit s partnerem, ktery poziva marihuanu
Michaela
Dobry den,
s partnerem spolu zijeme uz delsi dobu, za par tydnu cekame miminko. O jeho zavislosti na cigaretach vim, snazi se s tim skoncit - nebo to alespon tvrdi. Problem je v tom, ze jsem u nej jiz opakovane nasla joint. Poprve, kdyz jsem mu prala bundu. Vyndala jsem to na viditelne misto a nejdrive se podle internetu snazila prijit na to, co to je - sama jsem nikdy nezkusila ani cigaretu, ten zapach sice poznam, ale chtela jsem si byt jista. Kdyz prisel z prace, zeptala jsem se ho na to a on mi rekl ze si to u nej nechal kamarad a on to musel omylem sbalit z auta s ostatnimi vecmi kdyz se vecer vracel - predtim mi nikdy nelhal..udelal mi prednasku ze je preci sam doktor, tak vi co to dela a prece by to nekouril. Po nejake dobe jsem nasla pri uklizeni na balkone mezi nedopalky dalsi, na pul vzkoureny, uz jsem to moc nekomentovala, jen jsem vyhodila vsechny nedopalky a jointa jsem dala do jedne prazdne krabicky od cigaret. Kdyz to hledal, rekla jsem mu, ze to ma tam, ze jsem nechtela aby to musel hledat v kosi, pokud by to bylo neco co vyhodit nechtel. To odbyl s tim ze si obcas ubali tabakovou cigaretu, ze je to slabsi nez koupena..no a ted jsem pohuzel nasla jointa po treti. Pred nejakou dobou zacal chodit pozde, nekolikrat usnul jinde a prisel az rano, naposledy kdyz sel ven jsem byla v soku, protoze si sebou vzal velkou sumu penez a kdyz jsem se ho zeptala na co to potrebuje, kdyz rikal, ze jdou s kamarady na kafe, tak me odbyl tim, ze chce mit u sebe nejake penize. Nicmene jsem mu tedy rekla ze mam spatny pocit ze dela neco co neni spravne a on mi na to odpovedel, ze je chztrejsi nez si myslim. Takove chovani u nej neznam, nejhorsi na tom je, ze jsem v pokrocilem stadiu tehotenstvi a on je jinak tak skvely clovek, je hodny , pracovity, velice inteligentni, nevim co mam delat. Myslim si, ze mu to zprostredkovava jeden z kamaradu, asi to neni extremni konzumace, ale stejne, sama povazuji jiz cigarety za drogu a marihuana je podle me stupinek k horsim vecem. Nevim jak si s nim mam o tom promluvit, aby to k necemu bylo, je to vzdelany clovek ale kdyz vim, ze uz to dvakrat poprel, mam pocit, ze to popre znovu a nebude o tom chtit vubec mluvit.
Proto se na Vas obracim s prosbou o radu, jak s zivotnim partnerem o tomto komunikovat. V lete se mame brat a za chvili z nas budou rodice, nevim jak k tomu pristoupit.
Dekuji,
M.R.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Michaelo.
Chápu Vaše rozčarování. Jelikož je pro Vás dostupná Praha, doporučuji, obrátit se na kolegyni, která se přímo specializuje na práci s rodinnými příslušníky uživatelů drog.
V osobním kontaktu budete tak mít více prostoru probrat vše co je třeba, doplnit si informace, poradit se jak vhodně komunikovat, tím třeba i přítele vhodněji motivovat atd. Kontakt může být průběžný a Vy tak můžete průběžně konzultovat nově vzniklé situace. Poradenské služby jsou poskytovány bezplatně, na první konzultaci je nezbytné se předem telefonicky objednat na uvedeném čísle. Nejenom, že se poradíte jak vhodně pokračovat dál, ale získáte i určitý druh podpory.
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké, SANANIM z. ú.
Školská 30, Praha 1
mapa
Telefon:  284 824 234, 739 268 527
Email:        rodice@sananim.cz
Kontaktní osoba: Mgr. Štěpánka Čtrnáctá
Poradna se nachází v prostorách kavárny Café Therapy, provozní doba PO až PÁ 9,00 - 19,00.
Více informací naleznete zde:  http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html .
Zatím se mějte hezky, ať se Vám daří.
S pozdravem MK