Dopad na zdraví
Datoby
Dobry den chtel bych se zeptat specialisty na jednu otazku co me trapi. Ve svych 23 letech jsem poprve v jednom mesici vyzkousel MDMA a Krystalicky pervitin. Jelikoz se casto pohybuji mezi kamarady co me o tom hodne povedeli a sam jsem si dost precetl v odbornych tematech tak jsem si neprivodil zadne vedlejsi ucinky jako je uzkost atd... Ale obe dve drogy jsem si maximalne uzil ( Vzdy na diskotece ). Chtel jsem se zeptat kdyz podobnou drogu si vezmu rekneme 1x za 2 mesice vylozene za ucelem zvyseni nalady a energie jestli se muzu vyhnout nejakemu negativnimu dopadu na moje zdravi nebo i takhle mala konzumace tvrdych drog muze me zdravi velmi ohrozit i dusevni. Navyku jako takoveho se moc nebojim jelikoz od malicka mam velmi silnou vuli aji co se cigaret vzdy tykalo.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Konzumace jakékoliv drogy je vždy riziková záležitost. To, že jste si drogy teď užil, nemusí nutně znamenat skutečnost, že tomu pak bude vždycky. Konzumace ,,občas" nikomu nemohou zaručit, že to nebude mít nějaký další dopad na fyzické a duševní zdraví. I jednorázová konzumace jakékoliv drogy (včetně THC), může přivodit vážné psychické problémy, které se pak zdlouhavě léčí.
Dále nikdy nejde také zaručit, co vlastně užíváte. Není neobvyklé, že prodejci drog přimíchávají další směsi, aby droga získala na objemu, čímž mají pro sebe větší zisky a uživatele tím ohrožují na zdraví, leckdy i životě.
Doporučuji neuklidňovat sám sebe, že teď je to pohoda a bude vždycky. Také nevycházejte z toho, že do teď jste měl silnou vůli. Právě s tímto pocitem vstupují do koloběhu problémů s drogou, skoro všichni.
Zkuste se nad tím vším zamyslet a zvážit, zda Vám riskování za to stojí. Dopady závislosti zdaleka nevyvažuj prvotní pocity zdánlivého štěstí a cesta ven je složitá. Nevyjímaje velkých ztrát, které sebou tato problematika vždy nese.
Zatím se mějte hezky, s pozdravem MK