Heroin - jak přestat
Lukas
Dobrý den, prosím Vás o radu.
Je mi 22 let, jsem uživatelem heroinu, šňupu ho již dva a půl roku. Párkrát jsem vyzkoušel kouření a jehlou do svalu a do žíly,
ale držím se hlabně šňupání. První půlrok to bylo s přestávkami, dva roky to je bez přestávek, každý den, každé dvě hodiny.
Ale od začátku. Před cca deseti lety jsme se s rodinou přestěhovali do Belgie, protože tu otec dostal dobré zaměstnání. Rodiče
nic netuší, věří mi. Již perfektně ovládám jazyk a mám tu řadu přátel. Moji přátelé jsou z prostředí drog. Obstárávají mi vysoce
kvalitní heroin. Když jsme ho testovali testem na čistotu drogy, vyšlo nám zhruba 60 až 70%. Podle článků, co jsem četl, máte v
ČR heroin okolo 10% čistoty, tzn. že mám šestinásobně silnější heroin. A to každý den po dobu dvou let a 8 měsíců.
Co se týče abstinenčních příznaků, jsou příšerné. Zkoušel jsem už šestkrát abstinovat, ale nikdy jsem to nevydržel déle než 3 až
4 dny, protože je to strašné. Peklo. Nedá se to. Mám pocit, že umřu.
Heroin je sice stále fajn, ale již jsou ty účinky slabší. Už nejsem tak unešený z té euforie. Navíc mám několik důvodů, proč
přestat. Tím prvním jsou peníze, utrácím za to strašné peníze, naštěstí mám bohatší rodiče, takže to zvládám, ale nemám peníze na
nic jiného. Druhý důvod je, že se mám bohužel v září stěhovat zpět do ČR, do Prahy. Takže tak.
Vlastně bych docela chtěl přestat, ale furt si říkám, že mi to strašně bude chybět. Navíc ten absťák je strašný, nesnesitelný,
nezvládám to už kvůli němu..
Chtěl jsem se Vás zeptat, co byste dělal(a) na mém místě. Co zkusit abstinovat? Ale chtěl bych, aby to bylo bez nutnosti přetrpět
ten strašný absťák - jaké mám možnosti? Mám v ČR pojišťovnu OZP, je možné s ní abstinovat? A doporučil byste mi něco
ambulantního, nebo snad někde trvale být? To ale moc nechci, mám zázemí v rodině.
Moc děkuji za všechno, co mi napíšete, vlastně si moc nevím rady, co se sebou.
Lukáš

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Lukasi.
Bohužel, netuším, jak se dají využívat služby pro drogově závislé v Belgii. Doporučuji, se podívat ve Vašem okolí po nějakém zařízení a tam se osobně informovat o možnostech, zda byste je mohl využít. Vysazení látek opiátového typu není procházka růžovým sadem a není od věci být v kontaktu s odbornou pomocí. Asi nemusím zmiňovat skutečnost, že čím déle je osoba ve fyzickém návyku, závislost se prohlubuje, tím komplikovanější je pak vysazení.
Po návratu do Prahy se můžete obrátit na naše ambulantní zařízení, které nabízí ve svých službách mimo jiné i substituční program. Zdali byste byl vhodným adeptem, bohužel, takto na dálku, bez osobního kontaktu a vyšetření specializovaným lékařem úplně nepoznáme, nicméně přikládám odkaz a můžete si zatím prostudovat základní informace o poskytovaných službách, podmínkách pro přijetí atd...
http://www.sananim.cz/specializovane-ambulantni-sluzby-cadas.html
Neztrácejte naději, nejste jediný, komu se něco podobného přihodilo. Rozhodně není nemožné se z drog dostat. Dnes již existuje plno lidí, kterým se to podařilo. Hlavní předpoklad je, ale přestat se stýkat s lidmi z drogového prostředí. Mezi nimi se abstinuje opravdu těžko, spíše vůbec.
Také bych doporučila zvážit, zda se nesvěřit rodičům. Uvádíte dobré zázemí, možná by Vám v celé této nesnadné záležitosti pomohli a byli Vám oporou (?).
Zatím se mějte hezky, přeji dostatek sil. V případě potřeby kdykoliv napište.
S pozdravem MK