zavislost
verca
Dobrý den,
jsem závislá na drogách...konkrétně pervitinu.Do nedávna jsem si ho nemusela kupovat jelikož jsem ho měla od přítele se kterým mám mladší dceru. Nyní již spolu nejsme, jelikož vztah sním byl složitý a neustále mě z něčeho podezříval. pro děti mám zázemí dobré,drogy nesháním po ulicích ani na ně nesháním peníze trestnou čiností,dětem se věnuji jak nejlépe umim. Uvědomuji si,že občas něco slíbím a to nesplním a také si uvědomuji že musím přestan. Jsem uživatelkou přez 10 let a je to pro mě ne příliš snadné. Začala se o mě zajímat i OSPOD protože můj expřítel mě ze vzteku udal že jsem uživatelkou. ve chvíli kdy se tu soc. pracovnice objevila tak jsem na tři měsíce přestala a bylo vše v pořádku. Nevím proč jsem se k tomu vrátila ale jsem tam kde předtím. bojím se že přijdu o děti. Nesmím o ně přijít,miluju je a vim,že jsem schopná kvůli nim přestat brát.....jenže uplně sama to jde těžko. Tak se chci zeptat zda mohu někam zajít se poradit aniž by mi ihned odebrali děti?zda mohu někam dochazet při běžném životě a děti mi zůstaly?dekuji za odpoved V.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás, Veroniko,
děkuji za dotaz i důvěru, se kterou se na naši poradnu obracíte. Boužel se v dotazu nezmiňujete odkud jste. Kdybyste byla z Prahy, odkázala bych vás rovnou na Denní stacionář Sananim (http://www.sananim.cz/denni-stacionar-(dst)/informace-pro-matky.html; kontakt: +420 220 803 130, +420 220 800 041, +420 605 212 175, e-mail: stacionar@sananim.cz). Je-li vám stacionář špatně dostupný, pak bych se na vašem místě obrátila telefonicky na nejbližší kontaktní centrum. S nimi bych ve zkratce probrala svou situaci a zeptala se na jejich ohlašovací povinnost. Pokud je mi ale známo, tak samotné užívání drog není důvodem pro odebrání dětí. Důležité je, jak se o děti staráte, jaké mají zázemí, resp. jak je vaše užívání přímo ohrožuje.
Krom toho, že se můžete jít poradit, existuje v České republice také možnost léčby pro matky s dětmi - více info najdete zde.
Kontakty na kontaktní centra najdete zde.
Budu ráda, když mi dáte vědět, jestli vám byla odpověď užitečná. A kdyby bylo potřeba, neváhejte znovu napsat.
Držím palce,
Gabriela M.