Výměny jehel řidičům
vykulenej:O
Jak je možné, že jsem nejen já deně světkem jak si zde v Jihlavě jezdí do do K-centra pravidelně měnit injekční stříkačky několik pravidelných klientů autem?:OPodle mě by snad dení ínjekční uživatelé ať už čehokoliv vůbec neměli sedat za volant a snad ani vlastnit řidičský průkaz?;/A kde podle vás berou oni narkomané na Folcfagen, Nisan, Pontijak, Renolt...?;\\Podle mě to legálně rozhodně nebude. Ač nic neberu, tak si vaší práce vážim. Ale nezlobte se výše zmíněné mi příde hodně provokativní.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
řadu let jsem pracovala v Kontaktním centru v Praze. Pravdou je, že se tam setkáte jak s lidmi, kteří žijí na ulici a vybírají popelnice, tak s těmi, kteří pracují na vysokém manažerskému postu a vozí se v drahém autě. Chci tím říct, že lidé užívající drogy, byste našel jak mezi chudými, tak mezi bohatými. Druhá věc je, že řada lidí, kteří užívají drogy páchá trestnou činnost. Spousta z těch peněz jde pak znovu na drogy a vše se točí dokola. Navíc drogy užívá i část těch, kteří se pohybují na hraně zákona i v jiných oblastech, jako je třeba prostituce, obchod s drogami, kradení aut, kradené zboží ve velkém apod. Tady už se dostáváme do částek, kdy není pro dotyčného velký problém pořídit si mimo jiné i drahé auto.
Stejně jako vy neschvaluji řízení automobilu (nebo čehokoli jiného) pod vlivem návykových látek. Nicméně si neumím představit, jak by se tato situace dala řešit. Když postavíte ke kontaktnímu centru policejní hlídku, pak do centra nejspíš lidé přestanou chodit.
Primárním cílem centra je ochránit společnost před šířením infekčních nemocí jako jsou žloutenky, HIV a další. Protože i uživatelé drog se pohybují mezi neuživateli, pracují, mají rodiny,... Stejně tak je důležité udržet pokud možno zdravé i uživatele drog, ať už do doby, kdy s užíváním skončí, nebo jen proto, aby nebylo nutné platit jim léčbu.
Jediné, co mě v tomto směru napadá, je obrátit se na kontaktní centrum a zeptat se, jsou-li si této situace vědomí. Je dost možné, že s klienty o řízení pod vlivem hovoří, což je podle mého názoru maximum, co mohou pro danou situaci udělat.
S pozdravem,
Gabriela M.