Užívání pervitinu a chronické onemocnění ledvin
uživatel vitamínu P
Již 4. rok užívám nejmíň 3X týdně pervitin jen šňupánim. Nyní mám jít na podrobné testy kvůli chronickému onemocnění ledvin. Mohou z těch testů, nebo ňák jinak poznat že užívám pervitin? A za jak dlouho po lajně můžu sednout za volant vzhledem k onemocnění ledvin?

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Při běžných lékařských prohlídkách se přítomnost drog v organismu nezjišťuje. Pokud jde o nějaké podrobnější vyšetření, tak to lékař možná zjistí. Zvažte, zda by nebylo od věci lékaři o užívání pervitinu sám říct. S ohledem na chronické onemocnění by to bylo rozumné. Lékař by měl tuto informaci mít.
Pokud máte zdravotní potíže, bylo na místě, se konzumacím vyhnout. Nejenom, že užíváním pervitinu (potažmo všech drog) se léčba komplikuje a zpomaluje, je zde i riziko kontraindikace s případným podáním nějaké medikace v rámci léčby. Pokud máte v úmyslu se léčit, pokuste se vyhnout drogám.
Níže uvádím orientační údaje prokazatelnosti pervitinu z tělních tekutin:
detekce moč = 3 až 21 dní (při ,,občasné" konzumaci cca do týdne)
detekce krev = 1 až 3 dny
detekce sliny = totožná jako u krve
Toto jsou údaje pouze orientační. Vždy záleží na dalších aspektech, jako je intenzita předešlé konzumace, kvalita konkrétní drogy a také záleží na organismu, jak dalece je schopen se s procesem odbourání toxických látek vypořádat. Je to velmi individuální záležitost.
Nejlepším řešením je samozřejmě drogy nebrat. Pokud se jich nehodláte do budoucna vzdát, doporučuji, usedat za volant až, když budete v pořádku, nikdy ne pod vlivem.
Pokud chcete mít jistotu, že jste v pořádku, můžete si sám zakoupit volně prodejný test (v lékárnách nebo na internetu - test na amfetamin/cca 100,-).  A test si v domácích podmínkách provést. Použití je velmi snadné. Jak sám dle uvedených údajů můžete vidět, nejdéle jsou drogy detekovatelné v moči. Pokud tedy budete mít v pořádku tento orientační test z moče, byl by v pořádku i případný test ze slin a krve.
Buďte opatrný.
S pozdravem MK