čo dalej ????
methqueen
mám problém zo životom už dlhšiu dobu, od 13tich rokov som experimentovala z drogami od 17-tich som závyslá na pervitíne, teraz mám19, užívam povečšine nitrožilne.. ked neni piko chlascem, hulim.Asi pred rokom som prekonala toxickú psychozu. A asi ju mám zas. Neverím nikomu už lebo si myslím že mi každý chce len ublížiť, popravde aj teraz sa bojim sem písať podrobne lebo keby som spomenula viac vecí neviem ako budú použité. A toto je hlavný problém nemám to v hlave pokope, viem to, a prezrádzam ludom svoje myslenie, neviem už poriadne svoje správanie ovládať ešte ked píšem je to v pohode , aj toto som asi 10x prepísala (zatial), ale ked ma chytia stavy ja vacsinou ostanem vo vlastnom svete a ludom poviem ze ma chcú otráviť , zabiť, predať na orgány , že vybrali na mna požičky, že z mojho mobilu volajú na audiotext, a robím scény že sa proti mne spykli... či to je pravda neviem, ale niečo z toho pravda môže byť lebo už ma ludia chceli predať ako prostitutku, s dost pochybnými ludmi sa stretávam, nepoznám ich bola som s nimi len preto že som bola (možno aj zas budem ) na ulici viem že som v sračkách ale neviem v akých,ale vzhladom na to že som stále nažive,ma asi zabiť nik nechcel.. lenže ked toto ja ludom poviem tým pádom im je jasné že som prepnutá a môžu mi chcieť ublížiť ešte viac, ked vidia že to nemám v hlave pokope.. smrti sa nebojím často nad nou rozmýšlam , ale musim sa zabiť sama, keby ma mal zabiť niekto iný tak si odhriznem jazyk alebo sama zlomím vezy. dokonca som už dvakrát mala vidinu a cítila dopredu ako som mala zomrieť..ale vzhladom na to že situácia sa nestala viem že to bol blud. Občas sa mi menia zvuky, vlnia sa mi veci, posúvajú steny, počujem veci čo asi niesú..bojim sa zrkadiel. čo mám robiť ? Rodičia mi chcu zaplatiť resoc ale ja neviem žiť bez drog a nechcem , chcem aby som chcela, ale neviem to a nebudem to vediet, aj dnes som si pichla posranú čistú vodu lebo nebolo piko ale už len ten pocit...

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý deň,
veci, ktoré sa Vám dejú a stavy, ktoré zažívate súvisia s tým, že užívate pervitín, prípadne i iné drogy. Myslím, že i sama ste si toho vedomá, aspoň z textu Vášho dotazu to tak vyznieva. Bohužiaľ presne tieto stavy dokáže pervitín u svojich užívateľov vyvolávať. Pocity prenasledovania, úzkostí, a v najhorších prípadoch i zvukové prípadne vizuálne halucinácie k pravidelnému užívaniu pervitínu patria. V podstate každý dlhodobý užívateľ pervitínu sa v priebehu svojej drogovej kariéry nevyhne aspoň miernejšej toxickej psychóze. Na to aby sa zlepšil Váš stav je v prvom rade potrebné obmedziť príjem drog do tela. U väčšiny našich klientov sa psychický stav po vysadení drog po čase vráti do normálu - paranoidné stavy i halucinácie odznejú.
Píšete, že v tejto chvíli nedokážete žiť bez drog a že to možno ani sama nechcete. Práve k tomu aby ste túto chuť dostala a naučila sa zvládať život bez drog slúži pobyt v protidrogovo zameranej liečbe. Pocity a obavy, ktoré máte sú oprávnené, myslím si ale, že pokiaľ sa niekedy odhodláte k nástupu do liečby, tak určite nebudete jediná, kto si v určitej životnej etape nedokázal život bez drog predstaviť.
Oproti mnohým iným naším klientom máte výhodu, že máte oporu vo svojich rodičoch. Uvedomujem si, že je to náročné, ale niekedy je pre človeka výhodnejšie prijať ponúkanú pomoc, než si so svojím problémom snažiť poradiť sám. Z textu Vašej otázky mám pocit, že by to mohol byť i Váš prípad. Ste ešte veľmi mladá, tak by bola škoda neskúsiť za seba trochu zabojovať. Skúste sa zamyslieť nad tým, či by nestálo za to prijať pomoc ponúkanú Vašimi rodičmi.
Zatiaľ sa majte dobre.
Miroslav Giljan