manželství na drogach
terezKa
Prosím,poradite mi?
Léčebna pro manželské páry?
Komunita pro manžele?
Poznali jsme se před pul rokem,a po třech týdnech se vzali.
Já beru 14let nitrožilně.
On dva roky snupe.
Oba jsme nešťastní,neumíme spolu komunikovat,vycházet,vlastně se ani čistí neznáme.. Na druhou stranu se od klasických fetaku lisime,ale rychlost,kterou se jim přibližujeme,je az děsivá...
Děkuji,terezKa

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Dobrý den,
v České republice existuje jedna terapeutická komunita, která přijímá do léčby páry. Jde o Terapeutickou komunitu Pastor Bonus, bližší informace najdete zde. Jde o komunitu, která staví na křesťanských principech. Nicméně váš případný ateismus není pro vstup do léčby překážkou. Stačí se obrátit na vedoucího komunity a svou situaci s ním můžete probrat.
Petr Opletal, tel: +420 602 743 842, email: Opletal18@gmail.com
Kdyby to bylo možné, dopředu si prostudujte, jak léčba probíhá, na stránkách najdete i podrobné informace o podmínkách přijetí (15-40 let), financování, délce léčby a jednotlivých fázích. Stránky komunity najdete zde.
Běžné terapeutické komunity, které prošly certifikací a splňují určitou kvalitu služeb, většinou páry k léčbě nepřijímají. Vychází totiž z toho, že přítomnosti druhého z páru narušuje proces léčby - terapie. Základem, na čem léčba v terapeutické komunitě staví, je skupinová terapie. Když je v komunitě pár, často dochází k tomu, že si určité věci řeší v rámci páru, místo toho, aby je řešil na skupině. Vytváří tak jakousi koalici a často se z komunity vymezuje. Vztah a zamilovanost jsou v tu chvíli vnímány v určitém smyslu jako únik z terapie. Zamilovaný člověk často nic moc neřeší a svět vidí růžově. Proto se v případě, že v komunitě dojde k navázání vztahu, přistupuje k tomu, že jeden z páru po dohodě přestoupí do jiné.
Stačí vám to takhle?
Kdybyste se chtěla ještě na cokoli zeptat, napište. Stejně tak budu ráda, když se ozvete, jestli vám byla v něčem odpověď užitečná.
Hodně sil přeje,
Gabriela.