pervitin
Gillian
Dobrý den,
mám přítele, se kterým jsem se seznámila, když už několik měsíců abstinoval. Vydrželo mu to přes rok. Tento měsíc jsem zjistila, že si opět občas piko dá. Jsem z toho totálně vynervovaná. Pořád se mi v hlavě přehrává, že už s tím nepřestane, i kdyz ví, že to není fajn a i když říká, že kvůli mně si už nevezme. Vysvětlil mi, že teď si občas dá, aby mohl vstát a jít do té hnusné práce za málo peněz.Hlava mi říká, že mám od něho odejít, ale miluji ho. 7 let jsem byla bez stálého partnera a teď mám opravdu pocit, že to je on :-(. Neustále si čtu různé příručky a poradny ohledně drog.Nevím, co dělat. Potřebuji to alespoň s někým odborným probrat.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
jestli odejít nebo ne, to Vám nikdo asi neporadí, musíte si to rozhodnout jen Vy sama. Pravda je, že v takovém vztahu asi můžete očkávat ještě spoustu potíží a pokud se bojíte, že byste Vy sama mohla drogy brát a že by Vás zničily, je to už hodně silný argument. Na druhou stranu Vaše city k příteli jsou také silné. Možná by bylo dobré rozmyslet si nějakou hranici, co je pro Vás ještě únosné, a tu také sdělit příteli. Měl by pak jasnou představu, co snesete a co ne. A Vy byste alespoň viděla, jak je schopen plnit dohody, nakolik ho má droga "v hrsti" a jestli v dohledné době má tenhle vztah perspektivu.
Pokud by pro Vás bylo těžké tohle všechno si sama rozmyslet, mohla byste se zajít poradit do některého ze zařízení, která poskytují pomoc rodinám závislých, a tam vše probrat podrobněji.
Pokud byste nevěděla, kam se obrátit, napište nejbližší město, kontakt Vám ráda zašlu.