polypy- pervitin
milsh
Dávám si poslední dobou (cca 2,5 měsíce) o víkendu- kdy někdy i po 14ti dnech, pervitin... užívám ho šňupáním a všimla jsem si, že mám v nose dva bílé pupínky a při dotyku bolí, mohou to být nosní polypy, to vím... ale může to být právě z perníku?

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Zdravím vás,
nejsem si úplně jistá, jestli dva bílé pupínky, které při dotyku bolí, jsou nutně polypy. Podle mého může jít také o něco úplně jiného. Z toho je vidět, jak obtížné je po internetu takové věci posuzovat.
Souviset s užíváním pervitinu šňupáním to samozřejmě může. A to jednak z toho důvodu, že se časově potíže překrývají, druhak i proto, že pervitin je přeci jenom chemikálie, často s nemalým množství poměrně agresivních příměsí, které mohou nosní sliznici podráždit. Při šnupání může také dojít ke zranění sliznice (při užití trubiček), případně šíření infekcí (v případě, že dochází ke sdílení náčiní použitého ke šňupání).
Nicméně souviset to spolu také vůbec nemusí. Těžko říct.
S pozdravem,
Gabriela M.