pomoc
MM
Dobrý den,
nevím jestli mi poradíte,mám syna- 26 let,bere pervitin,stav se vyhrotil tak,že trpí i akutní psychotickou poruchou.Bydlí u nás,nepracuje,nevydrží v práci,v posledním měsíci bydlel s přítelkyní v pronajatém bytě a tam opět všechno začalo, minulí týden jsme jej vzali zpět pod podmínkou léčby je objenán,ale musí čekat měsíc, po dvou dnech jsme jej odvezli do nemocnice,kde ho nechli týden a propustili s léky 4dny to skoro šlo a zase vyhledal kamarády nevím jestli něco vzal,protože pořád mluví po celou dobu zmateně, nesmysli neustále mluví i sám pro sebe obvinuje někoho z rodiny , vyhrotilo to zase v hádky,ale jeho chování se nedá vydržet psychicky.Pořád odchází a zase se vrací ,musíme chodit do práce a nevíme jak to půjde dál jestli to zvládneme mám obavy i z agresivního chování,zatím je slovní v nemocnici nemají místo jeho lékařka je nemocná do konce měsíce bez náhrady a nevím kam se obrátit ,abychom jej zvládli.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
zdá se, že Váš syn opravdu trpí akutní (zřejmě toxickou) psychózou. V takovém stavu není možné ho ani přijmout do režimové léčby. Je třeba, aby byl co nejdříve hospitalizován v psychiatrické léčebně, kde mají i detox. Tam by jednak vyabstinoval, což je pro léčbu psychźy klíčové, jednak by byl pod dohledem psychiatra a mohl by být vhodně zamedikován. Pokud je syn jen trochu ochotný, vezměte ho k nejbližšímu psychiatrovi. Jestli je na tom tak jak říkáte, jistě ho pošle k hospitalizaci v léčebně. Případně ho můžete zavést rovnou na příjem do psychiatrické léčebny, kde jeho stav také posoudí a mohou ho hned hospitalizovat. Potřebuje teď hlavně vysadit drogy a užívat medikaci, a to zřejmě v domácím prostředí nepůjde.