žádaji mě o pomoc
pedrosman
Dobry den jelikož má drogova minulost je pestrá a ted jsem dlouho stabilizovan bez drog tak mi bylo nabydnoto o prednášky na tema zavislost.Muze me to ohrozit na abstinenci.Dekuji J.Z

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
co ohrožuje člověka v abstinenci je vždy naprosto individuální, i když samozřejmě některé situace jsou společné. Poměrně dost bývalých uživatelů se věnuje nějaké osvětové činnosti, ať už přednáškám nebo - po dosažení potřebného vzdělání - přímo léčbě dalších uživatelů. Bohužel je třeba přiznat, že se i stane, že někdo z nich znovu zrelapsuje. Ale je to spíš výjimečné a hlavně se nedá určit jasná souvislost mezi takovou prací a relapsem. Okolností je vždy víc.
Je tedy spíš na Vás abyste si zvážil a upřímně přiznal, jestli se tou situací cítíte ohrožený. Pokud ano, nemá smysl s tím začínat, můžete třeba ještě nějakou dobu počkat, nebo to odmítnout úplně. Pokud byste se rozhodl výzvu přijmout, pak by bylo dobré ujasnit si detailně podmínky, aby nebylo moc věcí, co by Vás mohly nepříjemně překvapit.