Mám to říct jeho rodičům
Cubbuska
Dobrý den,
mám bývalého přítele, kerého jsem před dvěma měsíci opustila a to zdůvodu, že bral pervitin, začal být agresivní, mimo realitu, utratil všechny společné peníze na jeho utopický projekt a prakticky se z nás stali bezdomovci. Mám dvě malé děti, odejít jsem musela, žiji teď u matky. Ale on mi stále vypisuje a snaží se mě citově vydírat.
Pobírá i dávky na nejmenší dítě, které samozřejmě utrácí za drogy a podobně a všechny ty ochrané věci jdou v tomhle dost pomalu.
To ale neni ergo dotazu. To že Vlado bere a jak bere vím už od začátku našeho vztahu. Jelikož kolem mě bere dost lidí, jen na párty, řikala jsem si že to zvládá, jenže od narození syna se jeho příjem rapidně zvýšil a jak jsem popisovala víše, piku a svému \"podnikatelskému plánu\" zasvětil všechno. Kolikrát nespal 4-5 dní v kuse, pak spal celý den, neustále byl nervozní že nic nestíhá, nakonec začal být i agresivní. Ze začátku jsem se snažila s ním o tom diskutovat, snažila jsem se mu vysvětlit, že nejen já si myslím, že je závyslí, snažila jsem se mu ukázat o co přichází, vysvětlit, že tudy cesta nevede, nabídla mu kontakty a podobně. Bohužel, on má představu takovou, že s tím dokáže kdzkoliv skončit, protože přeci už předtím půl roku nebral. Ani to jsem mu nedokázala vysvětlit, že to nic neznamená. Neuvědomoval si, že je paranoidní, manipulativní, agresivní a poodbně. Nakonec jsem od něj odešla, pootm co při hádce vzal epedo z gauče a zatím co jsem plakala a kojila syna mě s ním několikrát uhodil, odešel za chvíli se vrátil a chytil mě pod krkem. Udělal to i několikrtá předtím, ale tohle pro mě byla poslední kapka.
Nyní se Vlado stěhuje ze starého bytu, což mu vůbec nejde, protože se postupem času z něho stal sběrač a stále na mě útočí, že bych mu měla jít pomoc a že je proti zákoný že držím syna v jinéím městě a podobně.
A konečně se dostávám k jádru věci. Máme spolu syna, jak už jsem zmiňovala, příští měsíc s ním jedu k jeho rodičům, kteří samozřejmě mají spoustu otázek, proč se to stalo, jestli se k sobě někdy vrátíme a podobně. Upřímně nevím co jim mám říct.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
o tom se budete muset asi rozhodnout jen Vy sama. Povinnost v tomto směru žádnou nemáte. Je otázka,  čemu by takové sdělení bylo komu dobré, nebo k čemu by naopak bylo dobré to tajit. Asi jim přiděláte starosti, na druhou stranu byste v nich možná jako v prarodičích našla větší oporu. Nevím také, jak často tam jezdíte jak moc s nimi dobudoucna počítáte. Jestli má smysl nějak mezi ně a jejich syna vstupovat, když už nejste partneři. Je třeba ale také zvážit, jak to bude do budoucna. Pokud nebudou znát skutečný stav věcí, mohli by např. kontaktovat Vašeho syna s jeho otcem proti Vaší vůli apod.
Opravdu je tam mnoho proměnných a univerzální recept neexistuje.