Katce s dvojím životem
Sheba
..jen poprosím o předání vzkazu dotyčné slečně:
Zdravím, Katko, chtěla bych Tě jen podpořit ve snaze (o něco, to už záleží na tom, co by sis přála). Mám to v něčem podobné, taky vedu takový divný dvojí život, studuju, pracuju, mám dost zájmů - a taky drogy a slušně rozvinutou závislost, i když jehlám zatím odolávám (někdy mi to dává docela zabrat, s tím jsem ale tak nějak srovnaná, vím, že mě to přitahuje, tak se tomu dovedu bránit.. ne tak perníku celkově). Čas od času mám hodně zlé období, už to bylo na hraně s vykázáním z bytu, pár týdnů jsem vloni žila téměř bez jídla a přespávala tajně v práci, někdy jen taktak odolávám touze to všechno utnout a zabít se, bo prostě nevidím žádnou naději.. ale nějak se tím vždycky prokoušu a dosud funguju jako dřív, skoro bych řekla, že o trošku lépe, protože to psychicky nějak líp zvládám a dokonce i beru míň, aniž bych pociťovala nějakou potřebu to změnit. Hodně mi pomáhá to, že chodím do Káčka, i když se zatím nedokážu donutit ke snaze toho fetování nechat; už jen to, že existuje místo, kde se můžu beze strachu vypovídat a nikdo mě neodsoudí, mi hodně pomáhá, abych tak nějak neztratila cenu pro sebe sama, abych nemyslela na sebevraždu.
Neříkám, že řešíš stejné problémy a že Ti pomohou stejné postupy, to prostě nemůžu vědět, žejo. Ale chtěla bych Tě, kdybys pochybovala o návštěvě Káčka, postrčit, abys to aspoň zkusila (pokud tam teda nechodíš). Je to bezpečné místo, za zkoušku nic nedáš a třeba zjistíš, že Ti to taky může dát naději a motivaci. Určitě si zasloužíš mít dobrý pocit ze sebe sama :)

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Děkujeme za Váš příspěvek. Je sice adresován Katce, ale myslím, že může motivovat mnohé, kteří se obávají z nějakého důvodu Kontaktní centrum navštívit.
Vaše osobní zkušenost s tímto zařízením je cenná, už z toho důvodu, že i přes to, že neabstinujete, můžete využívat služeb K-centra, což mnozí netuší, že jde. Do dnes si mnozí myslí, že pokud se nerozhodnou s drogami úplně skoncovat, nemohou podobných služeb využít. Anebo budou k abstinenci nuceni, vstupem do Káčka se nějak zavážou atd...
Váš příspěvek krásně ukazuje na skutečnost, pro koho a kdo, může tyto služby čerpat, bez ohledu na to, v jaké fázi své závislosti se zrovna nachází.
Ještě jednou díky, mějte se hezky.
S pozdravem MK