odkud začít
teta
Synovec asi po jednoročním abstenování
opět začal s nitrožilní aplikací pervitinu.Prosíme o sdělení,jak máme postupovat pro jeho záchranu.Stratil práci,rodinu,žije zatím v podnájmu na Praze 8.Je částečně invalidní pro kardiovaskulární onemocnění.Ničí sebe a psychicky především svoji matku.
Děkujeme za jakoukoliv zprávu.

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den,
chápu Vaší starost o synovce, jeho matku i celou rodinu. Z dotazu je zřejmé, že se trápí celá Vaše rodina a pohled na člověka, který se takto ničí Vám nedělá dobře. Je velmi těžké zachraňovat někoho, kdo pomoc odmítá či svou situaci jako problém nevnímá. Pokud on sám se nerozhodne pro jakoukoliv aktivitu ke změně, málokdy se to za něj podaří udělat někomu jinému. A když, tak s velmi malou šancí na úspěch.
Můžete se synovcem mluvit o Vašich obavách o něj a oslovit ho s tím, že se může obrátit na odbornou pomoc a podporu. Případně může využít alespoň základních služeb kontaktního centra, které pracuje převážně s injekčními uživateli drog. Krom výměnného programu nabízí také poradenské služby a pomáhá uživatelům zprostředkovat vhodnou léčbu.
Zde uvádím kontakt na Kontaktní centrum Sananim, které je součástí organizace provozující tuto poradnu:
Kontaktní centrum Sananim
Na Skalce 15
150 00 Praha 5
Tel: 283 872 186
Mobil: +420 605 240 501
E-mail: kacko@sananim.cz
Otevírací doba:
út-pá: 9-20
po, so, ne: 13-20
Pomoc a podporu si zasloužíte i Vy a Vaše rodina. Rozhodně nic nezkazíte tím, když kontaktujete zařízení, které pracuje s rodinnými příslušníky a blízkými uživatelů návykových látek. Zde můžete v klidu celou situaci zkonzultovat, podrobněji se se situací seznámit. Odborník Vám může také pomoci najít vhodné kroky, které se k pomoci synovci dají podniknout. Dozvíte se více o závislosti, jak se závislým komunikovat a jakým chybám se vyvarovat. Zjistíte také jaké jsou pro Vašeho synovce další možnosti pomoci, jak ho podpořit v jeho nelehké cestě a jak jej více motivovat ke změně. Více toho asi bohužel udělat nemůžete. Všechny služby probíhají bezplatně a mohou být i anonymní.
Kontakt kam se můžete s rodinou obrátit zde:
Poradna pro rodiče (PPR)
Café Therapy
Školská 30
110 00 Praha 1
Tel: 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/poslani.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/nase-cile.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/co-nabizime.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/komu-je-ppr-urcena.html
Držím synovci, Vám i rodině palce a přeji mnoho sil. Budu ráda, když napíšete zda Vám byla odpověď užitečná a jak se situace vyvíjí.
Kdykoliv se na nás znovu obraťte, Nikol Spůrová