prosím o radu
pepe
již zhruba 9 měsíců užívám malé množství subotexu.beru formou snupanim každý den 1 mg tablety.tedy 8 mg tableta mi vystačí na týden.jelikož jsem ve vězení v rakousku tak stim chci přestat ale byl bych vděčný za řadu,a popsani co mě zhruba očekává.největší obavu mám,z nespavosti. O pomoc lékaře zažádat. Nemohu.předem děkuji za radu.

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
klienti, kteří vysazovali Subutex popisovali abstinenční stavy jako hodně podobné tomu, co zažívali při vysazování heroinu anebo i jiných opiátů. To znamená, že Vás budou čekat stavy podobné chřipce, bolest svalů, pocity zimy, neklid. Můžete mít průjem, pociťovat třes. Potíže se spánkem jsou také častou komplikací u vysazování Subutexu.
Výhodou Subutexu oproti jiným opiátům je to, že abstinenční syndrom je mnohem míň intenzivní. Nevýhodou je naopak to, že trvá o dost delší dobu. Někteří klienti udávají, že fyzický nedostatek drogy pociťují i přibližně měsíc po vysazení. Vysazení této drogy Vás ale nijak neohrožuje na životě. Určitě to bude nepříjemné, ale nemusíte se bát toho, že byste si vysazením nějak ublížil. V současné době užíváte relativně nízkou dávku. Kdyby se Vám jí podařilo ještě více vysnižovat, tak negativní důsledky u úplného vysazení budou mnohem mírnější.
Pokud byste měl k dispozici například nějaké zklidňující čaje (meduňka, třezalka...), tak by Vám mohli pomoct k Vašemu zklidnění. Určitě je to lepší, než si sám nasazovat zklidňující léky. Na případnou bolest svalu, nebo zvýšenou teplotu můžete užít běžně dostupné léky proti chřipce, nebo bolesti (Ibalgin, Paralen...).
Zatím se mějte dobře a přeji hodně sil.
Miroslav Giljan