Dvojí život
Katka
Jsem narkomanka, není to zvláštní, že člověk si sám sobě nepřizná,že už to tzv..\"nemá pod kontrolou\" ale sem to napíšu aniž bych o tom přemýšlela? Na hraně už dávno nebalancuju, spadla jsem ani nevím jak rychle. Deset let jsem užívala všelijaké drogy, ale věděla jsem kde jsou mé hranice, teď? Poslední rok jsem začala s injekční aplikací... a? Je ze mě chodící troska, o vše jsem přišla, o rodinu, důstojný život, sny, sebeúctu, manžela. Naopak jsem získala přítele závislého na buprenorfinu, pervitinu, marihuaně, spoustu parádních mejdanů, vizi nekonečného užívání a slibů jak to spolu zvládneme.. teď už vidím jak blbá a nezodpovědná rozhodnutí jsem udělala, jediné co mě drží je má práce, na to jediné jsem hrdá. Já se tak nenávidím, nedokážu si poručit, jsem tak zbabělá, z vidiny neúspěchu se ani nepokusím cokoli podniknout k mé abstinence. Napsat jó, měla jsem těžkej život bla bla.. to má každý, myslím, že mám v sobě nějakou chybu, asi bych tu neměla vůbec být, nechci a už nemůžu bojovat proti sama sobě, nemám chuť žít, protože si nevážím sebe jako člověka, jak moc se nenávidím, nemůžu vydržet sama se sebou, vyháním své já z těla tím svinstvem... promiňte, že tohle čtete, je mi tak zle, jsem na pokraji šílenství nebo zhroucení nebo možná konce já nevím, ale už ať něco přijde, tohle se nedá snést, tolik bolesti přece jeden malý človíček neunese. Potřebuju pomoc, ale má to smysl? Měla jsem všechno co jsem chtěla a teď když nemám nic, bych přece měla po něčem toužit ne?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
vůbec se nemusíte omlouvat za to, co píšete. Jste k sobě mimořádně upřímná a možná také hodně přísná. V situaci, v jaké jste, je těžké mít nějaké příjemné plány a vize do budoucna. Na to Vám nejdřív musí být trochu lépe, musíte se dostat z kolotoče závislosti. Rozhodně má smysl se o to pokusit, vůbec to není marné a vůbec není nijak jisté, že by to mělo skončit neúspěchem.
Víte, kam se o pomoc obrátit? Chodíte třeba někam měnit, potkáváte se s nějakými teréňáky? Chodíte do Káčka? Máte nějakého psychiatra? Pokud ne, napište mi, jaké máte nejbližší město, pošlu Vám nějaké kontakty na zařízení, kam můžete zajít klidně i jednou, prostě to zkusit a uvidíte...
Rozhodně to ale nevzdávejte, to by byla velká škoda!