Lexaurin
Eva
Dobrý den,
před 16 lety mě byl napsán Lexaurin 3mg. Dávkování 3mg denně.Měla jsem přestávku v užívání asi půl roku, vysazovala jsem postupně a sama a v pohodě.V roce 2005 měl můj syn autonehodu a nepřežil. po 3měsících jsem opět začala užívat Lexaurin 3mg denně.Poslední dva roky se mě začal značně zhoršovat můj zdravotní stav, záda, psych.,srdce...chodila jsem po lékařích a nikdy nic vážného nenašly.Nebyl den, kdy by mě nic nebylo.Od září 2013 jsem zůstala doma se svojí maminkou, potřebovala péči(alzheimer), myslela jsem si, že když budu \"doma\" že se mě uleví, ale neulevilo. Ba naopak začala jsem mít větší potíže, fyz. i psych., s maminkou byla těžká domluva, začala se měnit a já to těžce nesla.Jezdila jsem jí opatrovat k dceří(bydlí tam u maminky se svou rodinou) a problémy byly i s ní, ztěžovala si na maminku a maminka na ni a já byla mezi nimi a nevěděla jsem ke které se přiklonit..Vzdala jsem to a rozhodla se maminku dát do penzionu.V této době jsem občas vzala i 4,5mg. Zůstala jsem na úřadu práce od 2.7.2014. Zdraví bylo horší a horší ač jsem si myslela,že když se zbavím stresu (maminka dcera) bude líp, dám se dohromady a najdu si práci.Pak se ve mě \"něco hnulo\" a já se rozhodla skončit s Lexaurinem, šla jsem na psychiatrii a od 20.10.2014 vysazuji po 4 týdnech o 0,375 mg.Žádný pomocný lék nemám, jen ráno Letrox 100mg na štítnou žlázu.Antidepr. jsem odmítla, protože jsem jich vyzkoušela několik a žádné mi nesedly. Výchozí dávka byla 3mg a teď 24.2. mám druhý den sníženou dávku a to 0,75mg. Od minulého týdne se mě značně zhorši zdr. stav. Moje paní doktorka má dovolenou, prosí je normální mít tyto potíže: záda mezi lopatkama jakoby vrnění, třesení, jako by se rozlévalo teplo...Tupá bolest, tlak, u levé lopatky...bolest jakoby v obratlích...levý bok po žebrech...hrudní kost konečky žeber píchání...Úzkost jakoby ze zad i vpředu...levé rameno...levá ruka a levá noha brní a studí...zimnice...horko...pocení...šíje a krk tuhnutí a pnutí...bušení srdce, tlak,někdy až k prsu...dýchavičnost když jdu do schodů...žaludek,pocit na zvracení...únava veliká...bolasti hlavy až migréna...divnej pocit na kůži na hlavě...pocit závrati a na omdlení... někdy jak bez energie...smutek,plačtivost, vztek..........ze začátku to bylo docela dobré a teď ke \"konci\" je to mnohonásobně horší.Tyto moje potíže se různě míchají. U mě párkrát napadlo, že si vezmu lex. víc. Zatím jsem to neudělala, ale nevím jak dlou toto všechno bude ještě trvat. Nemám nikoho, koho bych se zeptala jestli tyto potíže jsou všechny z vysazováni.Budu vděčná za Vaši odpověď. Přeji krásný den. Eva

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Evo.
Máte za sebou rozhodně velmi náročná a bolestná období. Ztráta syna, péče o matku s takto závažnou diagnózou, musela být pro Vás zátěž po celkové stránce. Zhoršení zdravotního stavu, které popisujete, mohli i souviset s událostmi, které jste prožila. Někdy to tak bohužel bývá, že se organismus brání touto cestou.
Nepříjemné stavy, které popisujete teď, mohou souviset s odvykáním. Léky jste užívala poměrně dlouho. Rozhodně by bylo nejrozumnější, abyste vše zkonzultovala s lékařem a to v osobním kontaktu. Uvádíte, že Vaše paní doktorka má dovolenou, dotaz je zadaný přesně před týdnem, proto doufám, že Vaše paní doktorka, pro Vás bude již k dispozici. Přece jenom Vás léčí, zná Vás i Vaší situaci, má dispozici celkovou anamnézu.
Netuším, do jaké míry se Vaše lékařka specializuje například i na psychoterapii. Až se Váš stav po odvykání stabilizuje, bylo by rozumné, být v kontaktu s odbornou terapeutickou podporou.
Zatím se mějte hezky. Přeji, ať je Vám brzy celkové lépe.
S pozdravem MK