Lecba subutoxem
Reno7
Dobry den,
Uz ted Vam dekuji za odpoved.
Muj bratr pouzival drogy vice nez 10 let. Snazi se kompletne skoncit a zatim se mu to od noveho roku dari. Nemuze ale zahnat \"chute\" a strasne se trapi. Podarilo se mu svym zpusobem zapojit se zpet do spolecnosti jelikoz ma stabilni praci kterou ma moc rad ale vsichni ho znaji a vi co byl zac...ma z toho komplex a asi nevi jak se stim vyrovat.Chce nastoupit substitucni lecbu subutexem. Funguje to? Neni to jen nahrazka heroinu? Ma moc spatne zkusenosti ze terenimi pracovniky a dalo by se rict, ze je vsechny haze do jednoho pytle. Nezbylo v nem moc duvery. Pozitivni je ale to, ze poprve za 10 let se otevrel a snazi se byt vice otevreny i o vecech, ktere by nikdy nikde nerikal. Mam ho moc rada a stale verim tomu, ze jednoho dne se mu podari byt uplne bez drog....
Taky se chici zeptat myslite si, ze by mu pomohla nejaka terapie? Myslim si totiz ze v mladi mel hodne traumatickych zazitku (nekoliktrat byl tezce napaden a ma zdravotni nasledky). Dekuji

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den,
děkujeme za důvěru se kterou se obracíte na naší poradnu. K Vaší první otázce. Substituční léčba je postupem, který se snaží splnění dlouhodobého cíle abstinence odložit. Slouží především ke zlepšení psychického a somatického stavu do doby než bude člověk schopen abstinovat úplně. Je možné, že by byla pro Vašeho bratra tou správnou cestou. To bohužel nemohu takto na dálku zhodnotit. Byla by škoda, aby Váš bratr abstinenci ihned vzdal, když se mu začíná takto dařit. Bohužel je to krátká doba a obtíže, které Vám aktuálně popisuje, se obvykle po tak dlouhé drogové kariéře vyskytují a je třeba dostávat podporu odborníků i okolí. Pokud on sám má zájem na sobě pracovat, doporučuji mu obrátit se na některou z adiktologických ambulancí, kde se může o svých chutích s odborníky bavit a učit se s nimi pracovat, může mluvit o svých obavách a aktuálním trápení. Společně s odborníky mohou také najít vhodný typ léčby.
Přikládám Vám kontakt na adiktologickou ambulanci ve Zlíně, kam se Váš bratr či i Vy může obrátit:
Ambulance Adiktologie Zlín
Prštné 86
760 01 Zlín - Prštné
Tel.: 778 417 681, 777 478 088
Web: http://www.podaneruce.cz/programy-a-pece/ambulance-adiktologie-zlinsky-kraj/
Služby adiktologické ambulance můžete využít i vy sama jako rodinný příslušník. Podporu si zaslouží jak Váš bratr, tak i vy.
Přeji mnoho sil Vám i bratrovi. Pokud byste se potřebovala na cokoliv doptat či vyhledat jiný kontakt, neváhejte se znovu ozvat. Budeme rádi, když napíšete, jak se bratrovi nadále daří.
Mějte se dobře, Nikol Spůrová