Pervitin
Jája
Přítel má absolvoval půlroční ochrannou ústavní léčbu se závislostí na pervitinu.Nyní se léčí ambulantně,ale píchá si i nadále.Nechápu,že jeho psychiatr neprovádí kontroly.Přítel je nebezpečný sobě i okolí.Hodně zhubnul,trpí paranoidními představami,má stále strach,věší si na okno prostěradlo,přesto že má žaluzie.Mě naposledy zamknul v mrazu na balkoně,pronesla jsem údajně nevhodnou poznámku.Sousedi volali policii.Co se dá v tomto případě podniknout?

Odpověděl: Amrit Sen
Jájo, zdravím Vás.
Nejspíš se Vám to nebude dobře číst, ale nejlepší pro Vás oba bude, když z takového vztahu odejdete. Pomoci někomu, kdo o to nestojí, a hodlá za všech okolností v užívání pokračovat, dokud to jen půjde, bez ohledu na rizika a útrapy druhých, je bohužel téměř nemožné. Navíc Vás přítel ohrožuje a situace se bude s největší pravděpodobností jen zhoršovat. V paranoidních stavech a psychózách může ublížit Vám i sobě. Tím, že ve vzahu zůstáváte, jen podporujete jeho další užívání a bráníte možná poslední šanci být z více stran konfrontován s realitou a nést následky svých rozhodnutí a jednání. Nezlobte se, ale v situaci, kterou jste popsala, jste měla bez pardonu volat policii dříve, než sousedé. Podle všeho v tuto chvíli potřebujete pomoc zejména Vy. Žijete spoluzávisý život, nejspíš ze závislostních vzorců chování, aniž byste sama drogy užívala, nedokážete vystoupit. Žijete tedy život někoho jiného a možná trpíte víc, než on. Proto Vám doporučuji vyhledat odbornou podporu a pomoc. Spojte se s pracovníky nejbližšího zařízení, které se zabývá drogovou problematikou, pracuje s rodinnými příslušníky, partnery a blízkými uživatelů návykových látek. Nejlépe je si předem domluvit termín schůzky, zajít tam ale můžete i rovnou, kdykoli v provozních hodinách. Tyto služby jsou bezplatné. Může jít o kontaktní centrum, AT poradnu, adiktologickou ambulanci, nebo další typ služby. Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rád Vám potřebné kontakty pošlu. Jak je můžete vyhledat sama se dozvíte na stránkách naší poradny pod odkazem Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Jste li z Prahy, nebo okolí, spojte se s pracovníky specializované poradny organizace Sananim, která provozuje i tuto internetovou poradnu:
Poradna pro rodiče a partnery (PPR) Sananim
Café Therapy
Školská 30
110 00 Praha 1
mapa
Telefon: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/poslani.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/nase-cile.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/komu-je-ppr-urcena.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/co-nabizime.html
Na nic nečekejte a začněte jednat, uvidíte, že se Vám uleví, získáte podporu, pomoc, pochopení a informace.
Budu rád, když dáte vědět, jak se stuace vyvíjí, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Držím Vám palce, přeji hodně štěstí,
kdykoli napište,
Amrit Sen.