Co se to děje?
Josef
Sem toxikoman a drogi beru víc jak třicet let.Nejsem tedy nejmladší a přesto sem se léčil v komunitě a sem v doléčovacim centru.Chci se angažovat a předávat své skušenosti s léčbou.Jsem čistý rok ale jakoby nikdo neměl zájem o poznatky a skušenosti člověka co to mislý opravdu vážně.Co mám dělat?

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
většina organizací, které pracují s uživateli drog a zaměstnávají i bývalé uživatele má jako základní podmínku pro jejich zaměstnávání abstinenci od návykových látek v rozsahu několika let. Standardně se jedná alespoň o pět let. Je to z důvodu jejich ochrany, například i před možností relapsu. Nepochybuji o tom, že máte spoustu zkušeností, které by mohli být nápomocné jiným klientům. V současné době ale abstinujete ještě skutečně krátce a navíc v chráněném prostředí, jak terapeutické komunity, tak i doléčovacího centra. Neberte to prosím jako zrazování od Vašeho cíle, v této chvíli mi ale přijde důležitější, abyste se ještě věnoval spíš sobě, než druhým.
Vaší osobní zkušenost s užíváním návykových látek v budoucnu při případné pomáhající práci můžete využít. Tato zkušenost ale není jediným předpokladem pro práci s klientelou závislou na návykových látkách. Standardně se vyžaduje formální a na některé pozice i terapeutické vzdělání. V prostředí doléčovacího centra si určitě můžete s terapeutem o těchto požadavcích promluvit a zamyslet se nad tím, zda to je i cesta pro Vás.
Zatím Vám přeji mnoho úspěchu v doléčování.
Miroslav Giljan