Kamarádka a kokain
FriendHelper
Moje kamarádka se za poslední pul rok strasně změnila, nejsem sám kdo si toho všiml, ale jeji rodice si niceho nevšimli, když jsme na ní s kamaradkou uhodili přiznala že užila kokain tvrdí že 7krát, nevím kam se mám obrátit pro pomoc existuje nějaké číslo kam bych mohl zavolat aby mi řekli co mám dělat a jak jí pomoci?

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás,
Je fajn, že Vám osud kamarádky není lhostejný. Nejlepší bude, když kamarádka vyhledá pomoc sama, ono to jinak ani moc nemá šanci fungovat. Může nám napsat které větší město má v dosahu, rád jí kontakty a telefonní čísla na služby v okolí pošlu. Služby jsou bezplatné a mohou být poskytnuty i anonymně. Pokud tomu nebude nakloněna a Vy budete mít pocit, že byste pro ni rád/a ještě zkusil/a užitečnou věc, můžete kontaktovat pracovníky některé služby, která pracuje s blízkými uživatelů návykových látek a poskytuje poradenství. Nejlépe je si předem telefonicky domluvit termín schůzky. Při osobním pohovoru po bližším seznámení se situací Vám zkušení odborníci doporučí konkrétní kroky, které můžete pro kamarádku podniknout, zejména jak se můžete pokusit podpořit její motivaci k pozitivním změnám a k vyhledání odborné pomoci. Zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měl/a vyvarovat. Myslím, že víc udělat nemůžete, a přebírat odpovědnost za jiného by mohlo vám oběma napáchat víc škody, než užitku. Ke skryté poznámce: Takto na dálku nemohu odpovědně komentovat, natož posoudit, myslím, že by to pro Vás ani nemělo být důležité. Tyto věci a jejich řešení jsou k osobnímu pohovoru mezi odborníkem a kamarádkou. Napište ve které oblasti bydlíte, pošlu kontakty i pro Vás. Jak je můžete vyhledat sám/sama, se dozvíte na stránkách naší poradny pod odkazem Kontakty. Nesejde tolik na tom, jestli budete volat pracovníkům kontaktního centa, AT poradny, adiktologické, nebo psychiatrické ambulance, či další podobné služby. Každopádně telefonát může být kromě porady i cestou jak pro Vás, tedy pro osobní kontakt, kde se dozvíte, jak se můžete pokusit podpořit kamarádčinu motivaci k pozitivním změnám, jak s kamarádkou komunikovat a jakým chybám byste se měl vyhnout, nebo k vyhledání odborné pomoci pro ni samotnou. Tím mám na mysli, že úplně nejlepší by bylo, aby aktivita k řešení situace vycházela od ní, pak bude naděje na úspěch větší.
Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Pokud jste z Prahy, nebo okolí, můžete oslovit pracovníky specializované Poradny pro rodiče a osoby blízké, organizace Sananim, která provozuje i tuto internetovou poradnu:
Poradna pro rodiče a osoby blízké (PPR) Sananim
Café Therapy
Školská 30
110 00 Praha 1
mapa
Telefon: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/poslani.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/nase-cile.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/komu-je-ppr-urcena.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/co-nabizime.html
Přeji Vám i kamarádce hodně štěstí,
kdykoli napište
Amrit Sen.