COTOJEE?????
ADMES
Ahoj nevim co mám dělat...hulil sem a najednou sem měl přišerně rychlí tep...jakoby mi přeskakovali ruce..
je to už po druhé co se mi to stalo..model byl kvalitní ale hulil sem něco okolo pul roku a nic sem nezpozoroval...i ted mi je zle..nevite co to muze být? nekde sem četl že to muze bejt intoxikace...a jak to řešit? nechci přestat hulit uplně..dávám si jen rekreačně ne denně nebo týdně

Odpověděl: Amrit Sen
Admesi, zdravím Vás.
To co popisujete, se stává poměrně běžně, neznamená to ale, že by nemělo jít o závažnou věc. Naopak. Popisujete příznaky, které napovídají o toxické psychóze. To znamená, že se tyto projevy a stavy u Vás mohou objevit už kdykoli po užití drog přesto, že jste jimi dosud netrpěl. Většinou s kvalitou užité marihuany nesouvisí. Spíš s tím, že v sobě, podobně jako řada dalších lidí, pro ně z různých důvodů nosíte předpoklady a dispozice. Tyto potíže jsou jasným signálem, že THC pro Vás není to pravé ořechové a měl byste přestat užívat. Úplně. Podobným rizikem pro Vás budou i další drogy, zejména psychostimulanty a halucinogeny. Pokud se jim nebudete vyhýbat, hrozí, že Vaše potíže mohou přetrvávat různě dlouho i ve střízlivém stavu, nebo že u Vás může rozvinout závažné psychické onemocnění, které nemusí jít úplně vyléčit do konce života, i kdybyste napříště už žádné drogy neužíval. Také, že v toxické psychóze můžete napachát spousty škod a ublížit, nebo ohrozit na životě jak sebe, tak další osoby. V každém případě Vám doporučuji se THC a dalším drogám striktně vyhýbat. Potíže by s největší pravděpodobností měly samy odeznít v řádu hodin, maximálně však týdnů. Pokud by měly dál přetrvávat, nebo byste se nedokázal sám drog zdržet, vyhledejte odbornou pomoc některého zařízení v dosahu, které se zabývá drogovou problematikou. Může jít o kontaktní centrum, AT poradnu, adiktologickou, nebo psychiatrickou ambulanci, či jiný, podobný typ služby. Nejlépe je si předem domluvit termín schůzky, v případě akutních potíží je možné navštívit službu rovnou, kdykoli v provozních hodinách. Tyto služby jsou bezplatné. Nemusíte se ostýchat, získáte podporu, pochopení, obdiv a respekt, že jste dokázal přijít sám. Při osobním pohovoru po podrobnějším seznámení se situací Vám zkušený odborník doporučí konkrétní kroky, které můžete pro to, abyste se cítil lépe, podniknout, případně Vám nabídne další podporu a pomoc. Zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měl vyvarovat. Teď vidím, že se nás neptáte poprvé, nejspíš jste tedy nevyužil našich předchozích doporučení. Zkuste to tedy udělat teď. Píšete, že jste mladý, tedy možná nezletilý. Pokud ano, dozvíte se, jak nejlépe komunikovat s rodiči, abyste mohl s pravdou ven, dříve, než se odkudkoli provalí.
Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rád Vám potřebné kontakty pošlu. Jak je můžete vyhledat sám se dozvíte na stránkách naší poradny pod odkazem Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Budu rád, když dáte vědět, jak jste na tom, a jestli Vám byla odpověď užitečná.
Přeji Vám hodně štěstí, kuráž do dalších kroků, ať jste brzy v pořádku.
Kdykoli napište,
Amrit Sen.