Stav po alkoholu
Markéta
Dobrý den,
mám takový problém. Ne, že bych alkohol konzumovala nějak pravidelně, ale párkrát do měsíce se napiju. Mým problémem je, že se mi poslední dobou čím dál častěji stává, že po překročení určitého množství (cca láhev vína a více) neznám hranici a piju až do stavu, kdy jsem agresivní, mám pocit, že mě nikdo nechápe, potřebuji na sebe poutat pozornost,mám dost velká okna další den, bohužel ale jen na svého přítele. Když jsem s kamarády, tak stejně mám potřebu rýt jen do něj. Dělám histerické žárlivé scény, nejde mě zadržet. Já osobně si myslím, že problém bude někde hlouběji vzhledem k dost složitému dětství, a proto bych se na Vás hlavně chtěla obrátit s prosbou o Váš názor a budu velice ráda, pokud mi budete schopni dát kontakt na někoho, kdo by mi mohl pomoci (jsem z Prahy). Už opravdu nevím, co s tím. Nebráním se návštěvě psychologa, avšak nevím, jak najít někoho, kdo by mi opravdu pomohl.
Mockrát děkuji, M.

Odpověděl: Amrit Sen
Markéto, zdravím Vás.
Cením si Vaší důvěry, dobře, že píšete. Takto na dálku si netroufám posoudit, jestli je Vaší zásadní potíží konzumace alkoholu, nebo nedořešené problémy, které si v si v sobě, nejspíš už od dětství, nosíte. Nejspíš obojí. Podle toho, že víte, co se bude po užití alkoholu dít, a přesto si jej neodřeknete, bude nejvýhodnější vyhledat odbornou pomoc, psychologa, psychiatra, nebo terapeuta, který pracuje s lidmi, kteří mají problémy související s užíváním návykových látek. Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rád Vám kontakty na služby ve Vašem okolí a dosahu pošlu. Nesejde tolik na tom, jestli půjde o poradnu, adiktologickou, psychiatrickou, či psychologickou ambulanci, nebo podobný typ služby. Tyto služby jsou bezplatné a mohou, v případě neziskových organizací, probíhat i anonymně. Nejlépe je si předem domluvit telefonicky termín schůzky. Při osobním pohovoru po podrobnějším seznámení se situací Vám zkušený specialista navrhne konkrétní kroky, co můžete pro její zlepšení a k Vašemu klidu podniknout, případně Vás seznámí s možnostmi pravidelnějších konzultací, terapie, nebo dalších úzdravných aktivit. Zároveň Vás upozorní na chyby, kterým byste se měla vyhnout. V opačném případě riskujete, že budou Vaše problémy eskalovat, také to, že zničíte partnerský vztah. Jak můžete zařízení a služby ve Vašem okolí vyhledat sama, se dozvíte na stránkách naší poradny pod odkazem Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Podle toho, co píšete, si nemyslím, že byste měla být alkoholikem, i tak Vám doporučuji pro zajímavost a doplnění informací nahlédnout na tyto užitečné weby:
http://www.alkoholik.cz/zavislost/
http://alkohol-alkoholismus.cz/
http://alkoholik.webnode.cz/
http://alkoholismus.wz.cz/
http://nemoci.vitalion.cz/alkoholismus/
http://www.alkohol-alkoholismus.info/
Přeji Vám úspěch v dalších krocích, hodně štěstí.
Kdykoli napište,
Amrit Sen.