Pervitin
Dagmar
Dobrý den,mám závislou dceru zřejmě na pervitin. Užívá 1x týdně.Potom je 4dny neschopná vyjít ven,neboť má v obličeji boláky,které si samazpůsobuje tím,že si po požití pervitinu drápe obličej.Nevím kam se obráti o pomoc. Dcera tvrdí ,že závislá není.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Léčba závislostí je záležitostí dobrovolnou, tudíž pokud je dcera již zletilá (ve skryté poznámce uvádíte, že ano), je nezbytný její souhlas a také především motivace, jinak léčba postrádá smysl. Chápu, že Vás to velmi trápí a hledáte možnosti. Dle toho co píšete, to zatím moc na její chuť některé záležitosti ve svém životě změnit, bohužel, nevypadá. Pokud není motivována dnes, neznamená, ale že je vše ztraceno a nebude nikdy. Závislé osoby prochází jakýmsi procesem, od počáteční euforie, přes různá období, kdy si začnou uvědomovat, jak je droga omezuje. Mnohé pak toto zjištění přivede až k tomu, že sami chtějí svůj životní styl změnit. Pokud dcera dnes odmítá a nepřipouští si jakýkoliv problém, můžete prozatím Vy sama, vyhledat odbornou pomoc a získat důležité informace, jak vhodně postupovat v dané chvíli.
V moravskoslezském kraji se můžete obrátit na nějaké z Kontaktních center, viz kontakty. K-centra poskytují krom služeb pro závislé osoby i poradenské služby rodinným příslušníkům a dalším blízkým osobám těchto osob. Jde o zcela bezplatné poradenství, které lze využít zcela nezávazně a anonymně. Můžete se v osobním kontaktu poradit jak vhodně postupovat dále, informovat se problematice drog, potažmo závislosti všeobecně, zkonzultovat čeho všeho se nejlépe vyvarovat, jak s dcerou vhodně komunikovat a tím ji třeba lépe motivovat, aby i ona se na odbornou pomoc časem obrátila. Nejenom, že získáte cenné informace, ale také nezbytnou podporu a nebude na vše sama...
Krizové a kontaktní centrum Pod slunečníkem
Hradecká 16, Opava
Tel: 553718487
Bc. Antonín Daněk
http://www.podslunecnikem.cz/
Centrum drogové pomoci
Sociální služby města Havířova
Hřbitovní 12, Havířov
Tel: 596884854
Mgr. Michal Fabian, DiS.
http://www.ssmh.cz/
Kontaktní centrum
Renarkon o. p. s.
Zengrova 828/69, Ostrava - Vítkovice
Tel: 595627005, 602670789
Bc. Beáta Oravcová
http://www.renarkon.cz
Kontaktní a poradenské centrum
Renarkon o. p. s.
Pionýrů 1757, Frýdek - Místek
Tel: 558628444, 606694244
Bc. Jakub Larisch
http://www.renarkon.cz
Kontaktní centrum
KRYSTAL HELP, o. s
.
Svatováclavská 7, Krnov
Tel: 554620177
Bc. Martina Nováková, DiS.
http://www.krystalhelp.cz
Kontaktní centrum
Sociální služby města Orlová, Po-Čt (9-15 hod), Pá (9-13 hod)
Energetiků 940, pavilon A, Orlová - Lutyně
Tel: 596511074, 737530777 (streetwork)
Petr Svěch
http://k-centrum-orlova.webnode.cz/drogy/
Pokud by něco nebylo jasné, nebo jste měla další doplňující dotazy, klidně pište. Přeji, ať se vše začne ubírat lepší směrem, ku prospěchu všem. Mějte se hezky.
S pozdravem MK