Jak to říct rodičum?
Wiky
Je mi 16 let a od svých 14 let aktivně užívám pervitin a heroin. Žiju stále s rodiči které o mém dvojím životě nemají ani šajna. Jsem závislá hlavně na pervitinu, ale pro ten úžasný pocit klidu si občas píchnu heroin. Pervitin užívám s přítelem. Jak to opatrně říci rodičům, že beru a potřebuji pomoc?

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
především je moc dobře, že to vůbec chcete řešit a rodičům o svém problému říct. Každá rodina je jiná, těžko na to najít nějaký univerzální recept. Navíc ať budete sebeopatrnější, stejně to asi bude rána. I když možná budete překvapená, co všechno vědí nebo tuší a třeba se jim nakonec spíš uleví, stejně jako Vám, že už všichni znají pravdu.
Myslím, že pro ně bude v tom šoku dobrá zpráva, že se závslostí chcete něco dělat a chcete od nich pomoct. Možná byste rovnou mohla navrhnout, že někam společně zajdete, kde by se mohli dozvědět víc o celé problematice drog a závislostí a mohli byste společně udělat plán, jak dál. V Praze je taková možnost např. v poradně pro rodiče ve Školské ulici (http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html).
Přeji hodně odvahy!