Hrozí to ešte ?
Viliam
Zdravím Vás. Som približne 2 roky čistý (ak nepočítam alkohol), avšak predtým som užíval lieky ako frontin, xanax, lexaurin, stilnox, diazepam atp. Hrozí podľa Vás aj po tých rokoch, že do toho zase spadnem ? Občas mám totiž myšlienky, že zájdem za doktorom a nechám si niečo predpísať. Tieto myšlienky mám hlavne večer, a do rána to väčšinou prejde. Otázka teda znie : mal by som vyhľadať odbornú pomoc ? V skrytej poznámke napíšem, koľko tabletiek denne som konzumoval. Ďakujem za odpoveď.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
asi sám tušíte, že úplně venku z toho nejste. To by Vás podobné myšlenky opakovaně nenapadaly a nemusel byste se tím zabývat a ujišťovat se. Dva roky je sice úctyhodná doba, ale bohužel ne dostatečná, abyste mohl úplně polevit v ostražitosti. To se ostatně nedá skoro nikdy. U každého trvá různě dlouho, než si řekně, že je z toho "venku", většinou to poznáte tak, že už to vlastně ani nezaregistrujete, protože pro Vás závislost naprosto přestane být téma. I tak je ale třeba mít ji na paměti např. při operaci nebo nemoci, kdy hrozí nasazení opiátů apod.
Určitě by bylo pro Vás ulevující, kdybyste se s někým mohl pobavit o tom, proč se Vám chutě na léky vrací, co Vám to v životě chybí nebo přebývá, že na ně často myslíte.