děti
linda
Když jsem si přečetla dopis paní Jitky,chtělo se mi brečet.Je to,jak kdyby to psala moje sestra.Také matka teoretička.Věděla jak se zachovat,život v podstatě pro ni ztratil cenu,ale přes všechny dobře míněné rady,nedokázala nechat padnout své dítě na dno.
A která normální máma to dokáže,to bych chtěla vidět.Pořád doufá,pořád se snaží a věří.Nakonec už byla tak daleko,že se se rozhodla,že to radši skončí sama.Je to možná zbabělé,ale už nemohla dál.Snad to bude to jediné,co tím dítětem ještě pohne.
Někdy mám pocit,že tohle pomalé umírání vašeho dítěte,je snad horší,než kdyby o něj člověk přišel při nějaké tragédii.Alespoň pro naši rodinu ano.
Vaše poradna dělá záslužnou práci,ale je to prostě beznaděj,
Přeji všem rodičům pevné nervy a Vám mladým,hlavně rozum a sílu.Naši rodinu droga zničila.A nakonec ani já,nedokážu synovce hladového odmítnout.Babičku s dědou to zničilo,už se neumíme z ničeho radovat,jsme prostě díky droze vyřízení.
Někdy mám pocit,že kdybych narazila na nějakého prodejce,dokázala bych i zabít.
Snad se po přečtení někomu z mladých rozsvítí a nechá si pomoci.Pro nás už je pozdě.
Zdravím.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
děkujeme za Vaši reakci a sdělenou zkušenost, jakkoliv je smutná. Je velká škoda, když rodina trpí něčí závislostí, ale není to nikdy beznadějné. Chtěla bych Vás podpořit, abyste sebrala sílu a znovu se pokusila tragickému "osudu" nějak vzepřít. Nemusí to zničit ještě i Vás nebo rodiče. Kromě toho, pro synovce je vaše pomoc z dlouhodobého hlediska spíš medvědí službou, jakkoliv je to pro blízké často těžko pochopitelné. Pokud byste v sobě vykřesala ještě alespoň trochu naděje, neváhejte vyhledat osobně odbornou pomoc a pokusit se se situací pohnout.