vliv pervitinu na dítě
Monca
Dobrý den,
můj dotaz se týká pervitinu. Můj přítel je aktivní užívatel pervitinu. Užívá ho cca každý druhý den, v menší dávce (pul č.) Patří mezi užívatele, na které nikdy nedolehne tzv. \"Dojeb\". Je schopny hned po dávce usnout a bez problémů přijímá potravu. I přes užívání téhle drogy se to na něm nepodepisuje fyzicky ani psychicky. Je nadprůměrně inteligentní, velice všímavý, snadně se učí a pamatuje si věci a velmi dobře si vydělává (finanční poradce). Většinu ostatnich uživatelů pervitinu, které znam to ničí. Jsem s tímto přítelem velmi šťastná a naplňuje mě svou atraktivitou a chová se ke mně s veškerou úctou. Jediné čeho se obavám, aby neovlivnil nijak dítě, které v budoucnu chceme a aby ho to časem ničit nezačalo, take bych se chtela zeptat jak je mozne ze nekomu droga \"dává\" a někomu \"bere\". Jsem zmatená a nevím zda dále żádat aby přestal. Postupem mu totiž lze dávky omezovat. Dříve bral kazdy den treba i 3x za den. Pervitin užívá nosem po dobu dvou let
Děkuji mockrat

Odpověděl: Amrit Sen
Zdravím Vás.
Cením si Vaší důvěry, chápu Vaše obavy. Každému droga různě dlouho "dává", než mu začne "brát". Jinak by neexistoval důvod ji užívat. Kdy dojde ke zlomu je individuální. U jednoho je to velmi, velmi brzy, u jiného to může trvat roky. Jde o to, že málokdo si tuto skutečnost přizná včas, a když si tuto skutečnost připustí, není si už často díky závislosti drogu schopen odříci. To už většina jeho blízkých dávno ví, že je to průšvih. Ti nejbližší z mnoha nejrůznějších důvodu díky jeho závislosti trpí. Někdo si to nepřizná nikdy. Nevíte, jestli máte po příteli chtít, aby přestal. Nevím to ani já. Určitě by moc nefungovalo, kdybyste o to přítele žádala jen pro to, že Vám to poradil pracovník internetové poradny. V každém případě je obrovský risk plánovat dítě s aktivním, pravidelným a dlouhodobým uživatelem pervitinu. Vy budete mít možnost vybrat si, jestli žít s partnerem, nechci malovat čerta na zeď, v případě jeho osobního propadu a nárůstu všech možných společných potíží, či nikoli. Dítě tu možnost volby mít nebude. Buď může vyrůstat v rodině, která "funguje" v závislostních vzorcích a jeho zdravý vývoj a štěstí budou v permanentním ohrožení, může dojít i k nevratným škodám, nebo žít samo matkou, případně s dalším člověkem, který přijme partnerské a otcovské role. Takto na dálku je velmi těžké radit, s minimem informací o situaci. Všechno může být i jinak. Bohužel, ty "černější" verze jsou, přeci jen, pravděpodobnější. Proto Vám doporučuji vše osobně probrat s odborníkem služby, která poskytuje poradenství partnerům a blízkým uživatelů návykových látek. Nejlépe je si předem telefonicky domluvit termín schůzky. Tyto služby jsou bezplatné a mohou být poskytovány i anonymně. Při osobním pohovoru po podrobnějším seznámení se situací Vám zkušený odborník poskytne informace, které potřebujete. Dozvíte se také více o tom, jak funguje závislost, co můžete čekat, na co se připravit. Dokážete lépe číst situaci, kterou prožíváte, rozpoznat, nakolik je riziková, jestli jsou, či nejsou důvody k obavám. Také Vás seznámí s možnostmi, jak se můžete pokusit partnera inspirovat a motivovat k pozitivním změnám a k bezpečnějšímu životu v dlouhodobém vztahu, případně trvalému soužití s miminkem. Zároveň Vás upozorní na chyby, kterých byste se měla vyvarovat a nechtěně tak nepodporovala jeho propad do závislosti. Když napíšete ve kterém, nebo poblíž kterého většího města bydlíte, rád Vám kontakty na poradnu, adiktologickou ambulanci, nebo další vhodné služby pošlu. Jak je můžete vyhledat sama se dozvíte na stránkách naší poradny pod odkazem Kontakty: http://www.drogovaporadna.cz/kontakty.html
Jste li z Prahy, nebo okolí, doporučuji Vám kontaktovat pracovníky specializované poradny organizace Sananim, která provozuje i tuto internetovou poradnu:
Poradna pro rodiče, partnery a osoby blízké (PPR) Sananim
Café Therapy
Školská 30
110 00 Praha 1
mapa
Telefon: +420 284 824 234
Mobil: +420 739 268 527
E-mail: rodice@sananim.cz
Web: http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr).html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/poslani.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/nase-cile.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/komu-je-ppr-urcena.html
http://www.sananim.cz/poradna-pro-rodice-(ppr)/co-nabizime.html
Přeji Vám i partnerovi pokud možno radostnější scénář,
hodně štěstí a vše dobré. Kdykoli napište,
Amrit Sen.