Neteř
Pipi
Dobrý den. Mé sestry dcera brala pervitin cca od 16 let, poté otěhotněla a ocitla se v diagnostickém ústavů. Po dovršení 18.let jí propustili domů. Vše vypadalo dobře, porodila a o malého se starala. Jen že..asi před půl rokem(to bylo malému asi rok) se osamostatnila a začala bydlet sama. Začala ztrácet na váze, byla zlá a nevycházela s penězi. Vrátila se domů a drogy dle mého bere pořád. Je podrážděná, na rodiče a díte jenom řve a je pořád pryč. Má otázka zní..co dělat? Myslela sem, že si jí sociálka nějak pohlídá a bude chodit na kontrolní testy, ale nikdo se o nic nestará a její rodiče si to nechtějí znovu připustit. Nejvíc tím trpí ten malej, kterej nechápe proč se k němu tak chová a už teď trpí výbuchy vzteku. Dá se vůbec něco dělat? Nebo mám jen přihlížet jak se z malého stává neurotik a celá rodina se díky ní rozpadá? Mockrát děkuji za odpověď

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
v situacích, kdy jsou do závislosti zahrnuty děti, je vždy velmi složitá a bolestivá. Vůbec se Vám nedivím, že je pro Vás strašné se na to dívat. Na druhou stranu bývá také situace hodně těžká na řešení, není to nikdy jednoduché a jednoznačné. Navíc ve Vašem případě nejste úplně v "první linii", která by měla přímý vliv na neteř. To ale neznamená, že se nedá nic dělat. Jak sama píšete, jde především o jejího syna. Nejlepší by bylo promluvit si otevřeně jak s neteří, tak s jejími rodiči a sdělit jim i to, že uvažujete, jestli neupozornit Odbor péče o dítě, které by se začalo zajímat o prospívání dítěte. Ideální by bylo, pokud byste k tomu mohli mít někoho nezávislého, kdo problematice rozumí, abyste dostali případné informace, jak je situace vážná a aby se druhá strana necítila tlačená do kouta a ohrožená. Takovou pomoc by Vám mohli poskytnout v některém z center, která nabízejí pomoc rodinám ohrožených závislostí. Pokud byste nevěděla, kam se obrátit (případně i sama, abyste mohla situaci probrat podrobněji, než co nabízí naše internetová poradna), napište nejbližší město, ráda Vám kontakt zašlu.