Mixování pervitinu s kofeinem
Kien
Zdravím, zajímá mě jestli je nebezpečné smýchat pervitin s kofeinem a poté ho užít šňupnutím. Je možné tak docílit lepšího stavu ? přijde mi logické, že lepší než 0,1 pika je asi 0,05 pika +0,05 kofeinu, protože kofein není až takový pro sliznici, ikdyž si zřejmně taky ničí. Kamarád si dává cca 0,2g lajny kofeinu , když potřebuje rychle povzbudit. Jak se na to díváte vy z odboného hlediska ohledně bezpečnosti ? děkuji Případně může něco způsobit šňupnutí pouze tech 0,2g kofeinu, nebo se jedná pouze o takzvaný placebo efekt.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
I samotná konzumace jedné látky (čehokoliv), je vždy riziková. Dalšími kombinacemi se další rizika jen násobí. Rozhodně bych nepodceňovala ani samostatnou konzumaci zmíněného kofeinu. Na kofein se dá vypěstovat návyk - psychický, ale i fyzický. Při konzumaci nosem, se rychleji poškozuje nosní přepážka a sliznice. Více se tímto způsobem zanášejí plíce. Opakované konzumace kofeinu znamenají přílišnou zátěž na kardiovaskulární systém, zvyšují krevní tlak, zatěžují tím srdce. Také pozor - tento způsob aplikace především násobí riziko snadnějšího předávkování. To se může projevit nevolností, zvracením, bolestí hlavy, nepravidelností srdečního rytmu atd. Dále i zde hrozí riziko nabuzení organismu natolik (a to stále hovoříme ,,jen o kofeinu), že se konzumující osoba, může dostat do velmi obdobného stavu, jako například po intoxikaci pervitinem (paranoia atd.).
I zde platí obecně známé pravidlo, že pokud je zvýšený výdej energie (dosažený jakkoliv) nepřirozeným způsobem, nějak se to vždy projeví v reakci organismu.
Pokud se ,,povzbuzování" nedokážete vyhnout, doporučuji nic nekombinovat a užívat v co nejmenších dávkách s patřičným časovým rozmezím...
Mějte se hezky a buďte Vy i kamarád, opatrný.
S pozdravem MK