Popraskaný jazyk užitím pervitinu
Trintekalar
Dobrý večer, užil jsem pervitin nosem a druhý den jsem měl uplně bílý a popraskaný jazyk, který byl posetý pupínkama. Nebylo to bolestivé,ale spíše divné. Bílý jazyk mívám i když jsem nemocný ale tohle bylo docela. Asi do hodiny jazyk zbělal a pak asi po 24 hodinách po užití byly vidět spíše prasklinky. Čím je to zapříčiněno ? při googlení fráze\\\"popraskaný jazyk z pervitinu\\\" mi to nikdy nic kloudného nenajde. Zajímá mě proč se to děje a jak se tomu bránit. Je mi jasné že pervitinem,ale zajímá mě to trošku víc do hloubky...Dojde jakoby v \\\"naleptání\\\" jazyka a to vede k prasklinám a té bělobě? a co stím dělat, abych jazyku \\\"pomohl\\\" se z toho dostat ? Myslím tím jako když už jsem si to vzal a dívám se do zrcadla co to sním udělalo. Ještě mě zajímá jak rychle se jazyk regeneruje a dostane se z toho , případně jaké trvalé následky to může zanechat. (vím že spoustu jiných věcí,ale zajímají mě následky na jazyku) děkuji .Mějte se hezky.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás,
omlouvám se za pozdní odpověď, Váš dotaz je poněkud netypický. Chápu, že Vás problém zajímá a že byste rád věděl, čím je to způsobeno a jak tomu případně zabránit. Nicméně takto přes internet nelze zodpovědně říct, zda příčinou je opravdu pervitin (či nějaká složka či příměs v užité droze, případně jaká) nebo to souvisí s celkovým zdravotním stavem a objevilo se to zrovna při nebo po intoxikaci pervitinem. Mohlo se jednat o alergickou reakci související s užitím pervitinu, ale možná spíše než na pervitin na nějakou příměs (a to mohlo být cokoli), kterou byla zakoupená droga naředěná, případně na nečistoty (nedostatečné vyčištění drogy po výrobě).
Změny na sliznici jazyka se objevují v případě mnoha chorob, bílý potah jazyka se dává do souvislosti s onemocněním trávicího traktu, ale může souviset i s nějakými jinými zdravotními problémy, jak jsem psala výše, přes internet není možné stanovit jasnou příčinu. Navíc to může být kombinace více faktorů - užití pervitinu, celkově nezdravý životní styl ohrožující správné fungování trávicího traktu (nedostatečný pitný režim, nezdravé stravování - hladovění v případě užití pervitinu, nedostatek vitamínů), únava a nedostatek spánku nutného pro regenraci organismu, jiné zdravotní potíže...
Jako obecnou radu doporučuji dostatek tekutin a dostatek vitamínů (zejména B), to by mohlo pomoct regeneraci. Pokud by potíže přetrvávaly, doporučuju navštívit stomatologa, případně praktického lékaře, aby se vyloučily nějaké jiné zdravotní příčiny.
Přeji hezký den.
B. O.