zoufala
jitka
Muj syn bere pervitin zrejme snupe.Jak casto nevim,protoze diky jeho drogam jsem se od neho odstehovala a nechala jsem mu byt.Je tomu jiz 3 roky.Najivne jsem si myslea,ze s tim prestane,kdyz penize bude davat do bydleni a stravy.Nekolikrat mu hrozil vyhazov s bytu kvuli neplaceni najmu,ale vzdy mu nekdo pomohl a penize pujcil jako treba ted deda.Penize mu splaci pravidelne.Synovi tajne varim,aby to muj pritel nevedel,nekolikrat mu davam i svaciny do prace,protoze na konci mesice nema ani na rohlik.Proc tajne,Protoze muj pritel prohlasil,ze fetaka zivit nebude.Se synem mame stejnou smenu a cely ty roky se me to dari pred pritelem skryvat.Ted,ale nastala situace,kdy syn byl pred vyplatou,prisel na obed a zacal na me rvat,ze ty hnusy zrat nebude,zacal me vycitat co,ze to mam za vztah,kdyz musim skryvat to,ze ke me prijde on na obed.Ze on nikdy nechce zit zivot jaky ziju ja mu na to odpovedela,ze on,aby zil musi brat drogy a on me odpovedel,ze je rad,ze bere drogy,ze ho to bavi.Ja,ze jsem krava,ze jsem mu znicila zivot,kdyz jsem mu ve 20 letech nechala byt 2+1 1 kategorie......nahazel na me vsechnu moznou spinu.Mluvila jsem o nem se svou dcerou a ta me rekla,ze je zoufalej a nestastne zamilovanej do nejaky fetacky.Pak me dcera vypravela o svych problemech a ja jsem takovy sobec,ze me vubec nezajimaly jeji problemy a neustale ji skakala do reci a resila problemy tykajici se jejiho bratra.Jsem zoufala a nevim jak dal.Synovi neustale umetam cesticky,vim,ze je to spatne,ale ja ho preze vsechno mam moc rada a velice me to trapi mam o nej strach.Prosim poradte co mam delat.V drogove poradne jsem byla,tam me nepomohli,protoze syn musi chtit predevsim sam.

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
chápu, že je těžké se koukat na to, jak syn žije. Zdá se ale, že si to zařídil velmi dobře a vlastně mu vůbec nic v současné chvíli nechybí. Nemá zřejmě velký důvod, proč by drogy přestal brát. Sám Vám to řekl - baví ho to. Navíc Vy jste mu zařídila byt, postaráte se mu o jídlo, peníze také vždy někdo z rodiny půjčí, tak co by měnil? Ten, kdo se trápí, jste Vy. Dokud to takhle bude, těžko se dá očekávat, že by chtěl s drogami přestat a žít jinak. Možná byste tedy mohla začít u toho, že změníte něco v chování k němu Vy, pak by mu to třeba přestalo být tak pohodlné a také by se ke změně časem odhodlal.