Drogy u mládeže
JančaSm.
Dobrý den, zajímá mě jak se v Čr provádí drogová prevence na školách, jestli třeba jsou nějaké programy nebo tak a druhy dotaz je- jaká je hlavní Sociální práce, co se vykonává s lidmi věk 15-18 let závislýma na drogách, nějaký postup nejdřív poradna pak OSPOD atd.. může mi někdo pomoct? díky

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Netuším, z jakého důvodu tyto informace potřebujete.  Zda je ve Vašem okolí nějaká mladistvá osoba ohrožena drogou a potřebujete vědět, jak začít situaci řešit nebo zda jde o nějaké jiné důvody, například informace ke studiu (?).
Preventivní programy na školách se provádí, ale je to záležitost škol. Dále na školách působí preventivní pracovník, který se žáky hovoří na téma sociálně-patologických jevů (šikana, kyberšikana, drogy, násilí, prostituce, gamblerství atd...). Ale opět, do jaké míry má škola proškolené pracovníky a na jaké úrovni tyto oblasti a do jaké hloubky jsou schopni obsáhnout, nelze objektivně zhodnotit. Myslím, že je to velmi individuální a kvalita může být na různých školách různá.
Co se týče postupu, také nelze zcela jednoznačně odpovědět. Někdy může být první poradna, někdy Orgán sociálně-právní ochrany dětí, jde o to, kdo první na problém přijde. Většinou tento orgán a pomáhající zařízení, s ohledem na nízký věk mladistvé osoby, spolu spolupracují, plus rodiče nebo zákonní zástupci...
Opravdu netuším, kam Vaše dotazy přesně směřují. Mohu Vás odkázat na specializované zařízení, které se zabývá léčbou drogově závislých mladistvých osob, viz odkaz, kde můžete dle potřeby čerpat více konkrétních informací.
http://www.cestarevnice.cz
Zatím se mějte hezky.
S pozdravem MK