Bipolární porucha
Pacient :D
Zdravím Vás do poradny a rád bych se Vás na něco zeptal.
Chtěl bych se zeptat,zda je prokázané,že marihuana pomáhá na bipolární poruchu.(Mně teda dost pomáhá)
Ale bojim se,že když to řeknu na psychoterapii,že mi řeknou něco ve smyslu,že mi to akorát škodí atd.
Četl jsem,že v USA tím normálně léčí lidi a včera jsem si všiml na cannapedia.cz odrůd přímo na bipolární poruchu,tak se Vás musím zeptat.Ale nevim jestli takhle vzděláni budou i u nás...Prostě nechci,aby mě označili za nějakýho feťáka nebo tak,kvůli trávě,což určitě v ČR dokážou :D
Jsem sportovec a ,když se daří trenuji 9x týdně.S léky jsem nesměl trenovat.
16.3 Jdu po 3letech na psychoterapii a rád bych to řekl.Ale prostě se bojim,že mě hned vyhodí a nebudou to se mnou vůbec řešit.Nechci brát antipsychotika (Dva roky je neberu ,přestal jsem sám od sebe)...Nemam pak z ničeho radost a jen blbě čumim...Děkuju za odpověď.

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Pokud jste měl v minulosti psychické potíže, nelze zaručit, že konzumace THC Vám je nepřivodí zpět. U disponovaných jedinců může i jednorázové užití (jakékoliv drogy) vyvolat velmi vážné psychické potíže nebo onemocnění.
Uvádíte, že v současné době Vám tyto konzumace dělají dobře, nelze ale zaručit, že to takto zůstane, stejně tak předvídat, jaký bude další vývoj. Stejně tak Vaše současné zlepšení nemusí s THC vůbec souviset, jelikož při této poruše se objevují různé druhy období (hypomanické, manické, depresivní a smíšené). Jednotlivá období mohou mít různé časové úseky, od dnů, až do řádu roků. V některých případech může dokonce mezi jednotlivými obdobími dojít k zotavení a poměrně dlouhou dobu, může být dotyčná diagnostikovaná osoba, bez jakýchkoliv příznaků (třeba to je takto zrovna u Vás v tuto chvíli).
K udržení stabilizace stavu Vám může být ku prospěchu především zdravý životní styl, vyhýbání se stresovým a psychicky náročným situacím a faktorům, pravidelný a dostatečný spánkový režim, dostatek fyzické aktivity, zamezení konzumace alkoholu a dalších psychoaktivních látek (kam THC bezesporu také patří).
Účinnou metodou při léčbě bipolárních poruch je také psychoterapie. Což je skvělé, že jste se k tomuto způsobu terapie opět vrátil.  Jelikož terapeut vychází především z toho, co mu ten, kdo ho navštěvuje, sdělí, doporučuji upřímnost a otevřenost a to ve všech oblastech.
Uvedl jste, že první sezení máte 16. 3., budu ráda, když dáte vědět, jak to dopadlo. Držím palce!
S pozdravem MK