podrážděná nosní sliznice
Dominik
Dobrý den,
už delší čas užívám pervitin šňupáním, občas mám pak problémy se sliznicí v nose. Nos mě vevnitř občas bolí a píchá nebo štípe, někdy se objeví i malé krvavé stroupky nebo kapky krve. Vím, že nejlepší prevencí by bylo se šňupáním přestat, ale rád bych se zeptal, zda jsou vhodné nějaké kapky do nosu s přídavkem minerálů, které by mi mohli pomoci? či něco obdobného? Děkuji za Vaši odpoveď

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
určitě máte pravdu v tom, že nejlepší by bylo pervitin neužívat. Nosní sliznice se časem optřebuje, postupem času se Vám může stát, že aplikace přes nos už pro Vás nebude možná. I z tohoto důvodu někteří lidi přechází na jiné formy aplikace, včetně injekční. Nepíšete jak často pervitin užíváte. Pokud by se Vám ale povedlo četnost užití snížit, tak tím určitě nic nezkazíte. Sliznice by měla větší čas na regeneraci. Kapky do nosu na které se ptáte: náš doktor Mudr. Minařík doporučuje k regeneraci nosní sliznice kapky Euphorbium a nosní olej Coldastop. V případě, že budete touto formou nadále pervitin užívat intenzívně, tak nemůžete čekat, že se Váš stav nějak výrazně zlepší.
Možná by ve Vašem případě nebylo na škodu uvažovat i o jiných formách aplikace. Mám na mysli zejména kouření přes alobal a polykání pervitinu nasypaného do kapslí. Žádná forma aplikace ale není bez rizik a každá z nich má negativní dopad na lidský organizmus. Záleží na tom, kterému orgánu v těle chcete ulevit, nebo naopak škodit víc.
Zatím se mějte dobře.
Miroslav Giljan