Závislost na šňupání
Milda
Dobrý den, zjistil jsem, že jsem závislý na šňupání, né na samotných drogách, ale právě na oné aplikaci. Poslední dobou se to stupňuje, nevydržím už ani týden bez něčeho. Když pominu, že se zprvu jednalo o hodně mefedronu a ve velmi malé míře o kokain, vypěstoval jsem si asi závislost právě asi na způsobu aplikace, na tom šňupání - přesto se mi povedlo z těch drog přestoupit na ty legální - kofein a šňupací tabák. Nevím co mám v této situaci dělat, skoro vždy neodolám, a přestože je to jen \"obyčejný\" kofein, tak ho denně, tedy večer, vyšňupu třeba 300mg, i víc, což pak způsobí to, že neusnu a ponocuji, u tabáku je to podobné, ale furt mi to přijde jako lepší varianta, než tvrdé drogy, přesto se zeptám, zda toto užívání přináší nějaké zdrav. komplikace, které bych si mohl způsobit pravidelným šňupáním i tak dostupné látky jako je čistý kofein. O nosní sliznici, zanášení dutin, a podobné, vím, spíš zda je to nápor pro ledviny a játra, či si tělo vypěstuje toleranci, a časem si na kofein zvyknu natolik, že na mě nebude působit. Nikdy mě nenapadlo, že s tímto budu mít problém, nejde prostě odolat.. Děkuji za odpověď

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Tak na jednu stranu je dobré, že se snažíte vyhnout nelegálním drogám. I tak bych doporučila opatrnost. I na kofein se dá vypěstovat návyk, psychický, ale i fyzický. Při konzumaci nosem, se rychleji poškozuje nosní přepážka a sliznice. Také se tímto způsobem více zanášejí plíce. Časté konzumace kofeinu také znamenají přílišnou zátěž na kardiovaskulární systém, zvyšuje tlak krve a zatěžuje tím srdce. Také nelze opomenout, že tento způsob aplikace především násobí riziko snadnějšího předávkování. To se může projevit nevolností, zvracením, bolestí hlavy, nepravidelností srdečního rytmu atd. Dále i zde hrozí riziko nabuzení organismu natolik, že se můžete dostat do velmi obdobného stavu, jako například po intoxikaci pervitinem (paranoia atd.). I zde platí obecně známé pravidlo, že pokud je zvýšený výdej energie (dosažený jakkoliv) nepřirozeným způsobem, nějak se vždy projeví v reakci organismu.
Doporučila bych obrátit se na odborníky a s terapeutickou podporou pracovat na tom, aby se Vám celkově žilo lépe a svobodněji. Vyměnit závislost za závislost sice může v některých případech být lepší varianta, v některých, ale bohužel, skryté zlo.
Pokud byste měl zájem o nějaké kontakty, napište. Postačí pouze uvést větší města, která jsou Vám dobře dostupná.
Zatím se mějte hezky.
S pozdravem MK