a co dal?
xx
Dobry den,
Rok a pul sem cistej, je to tezky, ale konecne na to zacinam bejt hrdej a mam ze sebe radost, cca 10 let sem dene pil a uzival drogy, uvedomil sem si ze s tim mam problem a resil sem to lecbou v komunite, nyni zcela abstinuji od drog a alkoholu, mam vsak problem ze vztahem, mam nutkani vyhledavat si zensky ktery maj zkusenost s drogama jako ja, nevim proc ale neumim navazat kontakt s nekym kdo na tom nebyl jak ja, zkusil sem to a po case to proste neslo, cejtil sem se stejne sam jako ted, neumim vysvetlit holce ktera nezazila to co ja ze proste se urcitejm mistum a lidem vyhejbam kvuli moji toxicky minulosti. zkusil sem 2x vztah s bejvalou smazkou a jednou smazkou co by chtela prestat, sou too jeste uzivatelky bo kalej, coz ten chlast je pro me zlo, vim ze pit nechci a nemuzu, skoncil bych v tech samejch vykalech jak predtim, cejtim ze jim muzu pomoct ale casto me uplne vysavaj a sam mam tkzvane flashbaky , stalo se mi ze pervitin meli u sebe bo sem v jejich byte cejtil smrad z neho, pri sexu sem pak mel treba pocit jako kdyzbi sem ho sam s nima uzival, po case sem to vzdal bo bych spatne dopadl, proste mi z toho hrabe a nevim jak si pomoct. takze jak si najit partnerku ktera pochopi mou toxickou minulost a nefetovat ? :)

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás.
Nejdříve gratulace = po 10ti letech se dát do pořádku, dokončit léčbu, udržet abstinenci (a to včetně alkoholu), Vás muselo stát jistě plno sil a odhodlání, máte můj obdiv, jen tak dál.
Nevím, jestli Vás to uklidní, ale vztahové problémy jsou jedním z nejčastějších problémů abstinujících uživatelů. A také častý důvod recidiv a šlápnutí vedle. Jelikož jde o celkem zásadní problém, který nevyřešíme jednou odpovědí na netu, doporučuji řešit toto téma se svým terapeutem. Předpokládám, že pokud jste po léčbě v komunitě, docházíte někam na doléčování a terapeuta máte (?). Pokud ne, doporučuji se s nějakým zařízením následné péče spojit a průběžně na tomto tématu pracovat. S terapeutickou podporou snadněji pochopíte, co se ve Vás odehrává a čeho se vlastně bojíte.
Prošel jste komunitou, takže jste jistě mnohokrát slyšel, že navazování vztahů jak s bývalými, natož aktuálními uživateli drog, je vysoce rizikové. Důvody proč abstinující osoby mají dojem, že nikdo jiný je nedokáže pochopit lépe, než ten kdo sám také bral, jsou dle mého názoru jen velké obavy z toho, začít navazovat vztahy jinde a z případného nepřijetí. Chápu, že to může být velmi těžké a velmi to může komplikovat další vývoj v životě. Pokud se Vám Vaše obavy podaří překovat, odpovědět si na své otázky, budete i v jiných vztazích fungovat lépe. Ve finále zjistíte, že vztah s osobou, která problém s drogami neměla, je z jisté míry jednodušší a rozhodně bezpečnější. Zní to jednoduše, ale umím si představit, že to je těžké a také to představuje jistý proces, který se nevyřeší ze dne na den. Proto a teď se budu znovu opakovat, doporučuji na tomto pracovat s terapeutickou podporou.
Moc nového jsem Vám asi nenapsala, vše jistě víte dobře sám. Vše se dá řešit, nebojte se začít. Držím palce a budu ráda, když dáte vědět, jak se Vám dál daří. Kdybyste potřeboval nějaký kontakt, kam byste si mohl zajít, klidně napište. Můžete využít i tvz. ,,skryté poznámky" - ta není součástí veřejného webu, nikdo ji tedy neuvidí.
Zatím se mějte hezky.
S pozdravem MK