pomuzete mi?
daja
Nemam odvahu zajit k lekari nebo nekde kde bych se sveril a pozadal o detox nemam penize nvm jestli to neco stoji mi rodice onicem nevi

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
píšete, že byste se rád zbavil závislosti na pervitinu, který už delší dobu užíváte denně. Nejdřív Vám odpovím na otázku ohledně placení za detox, případně léčebnu. Zařízení, která jsou v režimu psychiatrických klinik, nebo nemocnic nepotřebují finanční spoluúčast klienta. Léčba je plně hrazená z veřejného zdravotního pojištění. Následná léčba v terapeutické komunitě už s finanční spoluúčastí klientů počíta, když je ale člověk bez peněz, tak lze pobyt hradit i prostřednictvím sociálních dávek. Takže nepříznivá finanční stránka není bariérou k nástupu do léčby.
Ptáte se konkrétně na detox. Ten se sám o sobě nedá považovat za léčbu. Samotná léčba začíná až po absolvovaní detoxu a nastoupení do režimu léčebny nebo komunity. V případě, že uvažujete nad nastoupením do nějakého zařízení, tak se zamyslete nejenom nad detoxem ale i následnou léčbou. V drtivé většině případů absolvování pobytu jenom na detoxifikačním oddělení klientům změnit život nepomůže.
Pro začátek, i když píšete, že nemáte odvahu nikam zajít, bych Vám chtěl doporučit konzultaci v kontaktním centru. Z popovídání si s pracovníkem v tomto centru nemusíte mít strach. Úvodní schůzka může proběhnout anonymně a všechny služby jsou bezplatné. Kontaktní centrum je místo, které je určeno pro lidi užívající návykové látky, takže se tam na Vás nebude nikdo dívat skrz prsty. S pracovníkem na konzultaci můžete probrat možnosti léčby, případně co je potřeba zařídit abyste se do ní dostal.
Pokud jste z Prahy, tak Vám posílám kontakt na Kontaktní centrum, které provozuje organizace Sananim. Pokud z Prahy nejste, tak se zkuste kouknout na stránky www.drogy-info.cz a v mapě pomoci si vyhledat zařízení v blízkosti Vašeho bydliště. Kontaktní centra jsou v podstatě ve všech větších městech ČR. Kdybyste s tím měl nějaké potíže, tak znovu napište.
Vyřešit Vaše užívání přes internet se nám určitě nepovede, tak přeji ať najdete sílu alespoň se zastavit v kontaktním centru.
Zatím se mějte dobře.
Miroslav Giljan
Kontaktní centrum Sananim
Na Skalce 819/15
150 00 Praha 5
Telefon: +420 283 872 186
Fax: +420 283 872 258
e-mail: kacko@sananim.cz
Kdy máme otevřeno?
Pondělí: 13.00 - 20.00
Úterý: 9.00 - 20.00
Středa: 9.00 - 20.00
Čtvrtek: 9.00 - 20.00
Pátek: 9.00 - 20.00
Víkendy a svátky: 13.00 - 20.00