Kamarádka
Venda
Dobrý den, moje kamarádka je Slovenka, žije v Česku asi 7 let. Její manžel začal opět brát pervitin, bere ho asi 2-3 měsíce, mají spolu 2,5 letého syna a za měsíc se jim narodí dcera.On je agresivní, křičí,trpí bludy, vše rozbíjí, bere jí peníze na drogu. Mám o ní strach. Můj dotaz - co by měla kamarádka dělat? Dost často nemá ani peníze na jídlo, jak má tu situaci řešit? Moc děkuji za odpověď.
Venda

Odpověděl: Jana Justinová
Dobrý den,
kamarádka je zdá se v hodně složité situaci. Těžko ji takhle zprostředkovaně a navíc po internetu my vyřešíme. Určitě by se o to ale měla pokusit už kvůli dětem, samozřejmě i kvůli sobě. Co nejrychleji by se měla zajít poradit osobně do některého z center, která poskytují pomoc příbuzným závislých. Po narození dítěte na to asi nebude mít moc prostoru. Nepsala jste, kde kmarádka bydlí, podobné služby ale například poskytuje většina K-center, v Praze a velkých městech jsou i specializované služby přímo pro rodiče, partnery a příbuzné. Pokud by nevěděla, kam se obrátit, napište nejbližší město, kontakt Vám zašlu. Můžete jí tam třeba doprovodit, pokud by to pro ni bylo jednodušší.