pomoc synovi
maminka
Dobrý den. Mám syna, 19 let, vím, že kouří marihuanu, možná někdy zkusil i pervitin,nebo taneční drogy, ale to nevím jistě. Syn studuje, letos má maturovat, bydlí s námi. Zhoršil se mu prospěch ve škole,přitom je velmi chytrý, ale učit se nechce, má absence - omluvenky si napíše sám, je plnoletý. Přestal se věnovat sportu, doma by nejradši jen hrál na počítači. Úplně vyměnil okruh přátel, jeho staří přátelé s ním většinou nechtějí nic mít, on sám říká, že si s nimi nemá co říct. Někdy mi někdo z jeho starých přátel řekne, aby jsme s ním něco udělali, že fetuje a kamarádí se s fetákama. Neví o tom, ale mám přístup na jeho facebook, často vidím jak se z někým domlouvá, že půjdou kouřit, shání jestli někdo něco má. Přestali jsme mu dávat peníze, aby na to neměl, ale zjistila jsem, že nabízí drogy, prodává trávu. Když s ním o tom chceme mluvit, tak zapírá nebo mlčí. Nechce se nechat otestovat. Můžu vlastně vůbec něco dělat, když je plnoletý? Přece ho nemůžu násilím dotáhnout do poradny, když on si myslí, že žádný problém nemá a to jak to je, mu vyhovuje. Tráva je podle něj úplně v pohodě a on taky.

Odpověděl: Gabriela Koryntová
Předem bych vám chtěla poděkovat za důvěru, se kterou jste se na naši poradnu obrátila.
Rozumím tomu, že máte o syna obavy. Ale zároveň máte pravdu v tom, že pokud syn nic řešit nechce, do poradny ho asi "nedotáhnete". My však věříme, že rodina je propojený systém, a že pokud změníte svoje chování a přístup vy sama, bude to mít vliv i na syna. Nejspíš se nic nezmění ze dne na den, a bude to chtít hodně trpělivosti a nějaký čas, ale věříme, že změna je možná.
Řešit takovou situaci přes internet nejspíš není úplně nejsnadnější, ale protože píšete, že jste z Brna, doporučila bych vám obrátit se na místní organizaci Podané ruce (kontakty přikládám). Jejich služby jsou zdarma, stačí se jen dopředu telefonicky objednat. Do poradny můžete přijít sama, případně s dalšími členy rodiny. Není nutné, aby přišel i syn. Ale uvidíte, třeba bude mít o návštěvu v budoucnu zájem i on.
Zde jsou slibované kontakty:
web - zde
informace o Kontaktním centru Brno - zde
kontakt na Kontaktní centrum Brno:
Kontaktní centrum Vídeňská, Brno
Vídeňská 3
639 00 Brno
Tel: +420 543 249 343
GSM: +420 775 889 919
(objednání na individuální konzultace)
Přeji hodně sil a kdyby bylo potřeba, neváhejte se znovu ozvat.
S pozdravem,
Gabriela Minařík.