Historie Léčby závislostí...
Studentka
Dobrý den poradíte mi prosím kde bych mohla najít nějaké informace o hystorii léčby závislostí?
Třeba něco o panu Skálovy,informace o založení Sananimu,či Terapeutické Komunity v Němčice-Heřmaň,a Komunity na Karlově?Mám to jako úkol do školy a vlastně mě to samotnou zajímá.
Předem moc děkuji za Odpověď.

Odpověděl: Bára Orlíková
Zdravím Vás, informace o historii závislostí se dají poměrně snadno vyhledat na internetu a řada publikací je i zdarma ke stažení.
Asi nejlepší souhrn najdete v publikaci Kalina, K. a kol.: Drogy a drogové závislosti - mezioborový přístup (Praha, 2003), ve druhém díle knihy, která se zabývá léčbou závislosti včetně historie v ČR - dá se stáhnout bezplatně na webu Národního monitorovacího střediska pro drogy a závislosti:
http://www.drogy-info.cz/pdf/drogy_a_drog_zavislosti_dil2.pdf
Co se týče osobnosti Jaroslava Skály, je mu věnováno jedno z čísel bulletinu Zaostřeno na drogy (č. 2008/1), bezplatně ke stažení na tomtéž webu:
http://www.drogy-info.cz/index.php/publikace/zaostreno_na_drogy/2008_zaostreno_na_drogy
A informace o historii SANANIMu najdete na webu organizace http://www.sananim.cz/o-nas/historie.html, podrobné informace o jednotlivých zařízeních v průběhu let ve výročních zprávách SANANIMu na tomtéž webu.
Jinak bych pro příště doporučila si udělat alespoň základní průzkum pomocí internetu sama a až pak se doptávat na nějaké konkrétní informace, stačí zadat do googlu historie léčby závislostí v ČR... přec jen je to Vaše seminární práce, nikoli naše, že.
Hezký den,
B. O.