drogy a chirurgicke zakroky
Blaza
Dobry vecer.Chtela bych vedet jestli clovek,ktery uziva prilezitostne pervitin a kokain muze podstoupit chirurgicky zakrok bez jakych koliv komplikaci behem toho zakroku?Pokud ano,tak jak dlouho predtim zakrokem by ty drogy nemel uzivat?Dekuji za odpoved Blaza

Odpověděl: Markéta Kordová
Zdravím Vás Blážo.
Neuvádíte, zda jde o zákrok v celkové anestezii. Nicméně, veškeré zákroky mohou znamenat určitou míru rizika i pro neuživatele drog a pro zcela zdravé jedince. Pokud dotyčná osoba, čekající na zákrok, k tomu ještě užívá drogy, riziko se tím logicky násobí. Konzumovaná látka může s případným podáním medikace a anestezie vyvolat kontraindikace. Organismus, který je nebo byl v návyku na nějaké látce, může reagovat na podanou medikaci jinak, než je obvyklé. Lékař, provádějící zákrok, by měl o užívání drog vědět. Dokonce i dlouhodobě abstinující klienti, pro jistotu v podobných situacích, lékaře o své drogové minulosti informují, aby se případným komplikacím vyhnuli. Je to rozhodně bezpečnější.
Pervitin se může držet v organismu poměrně dlouhou dobu, níže uvádím orientační údaje.
Detekce moč =  3 - 21 dní (v závislosti na intenzitě předchozího užívání, při občasném užívání cca do týdne)
Detekce krev =  1 - 3 dny
Kokain: detekce moč = do 12 až 24 hod., detekce krev do 24 hod.
Netuším, koho a kdy zákrok čeká. Pokud jde o plánovaný zákrok, bylo by rozumné, být před samotným zákrokem co nejdéle ,,čistý".
Takže doporučuji, pokud to ještě jde, před plánovaným zákrokem vysadit vše a s dalšími konzumacemi počkat až na dobu, kdy bude organismus v pořádku. Konzumace drog oslabuje imunitní systém, může zpomalovat hojení ran a celkově protáhnout dobu léčení.
Tak vše dobře dopadne. Mějte se hezky.
S pozdravem MK