Manipulace s multitesty
Jiří
Proč policie při dopravní kontrole orientační sliné multitesty před vyhodnocenim pokládá na topení na palubní desce a mezitím opakovaně prosvědcuje baterkou? Už mi to říkalo několik známích, dnes jsem to zažil na vlastní kůži a po té jsem to čet v několika dotazech podle full textu v poradně ANO, extc.cz a nakonec zde. Je to opravdu běžný postup?

Odpověděl: Nikol Spůrová
Dobrý den,
pokládání orientačních slinných testů na topení a prosvědcování baterkou není standartním postupem při provádění těchto testů. Testy na jedno použití pro zjišťování přítomnosti drog ve slinách mají přesný postup k použití a vystavení testu teplotám vyšším než 30°C mohou způsobit nevalidní výsledek testu.
Připomínám, že slinné testy jsou pouze orientační a pro přesnou detekci je třeba odběr krve, která bude vyhodnocena v toxikologické laboratoři. Stačím Vám tato odpověď?
Doufám, že kontrola i tak dobře dopadla. Pokud byste měl jakýkoliv další dotaz či Vám kontrola způsobila nějaké problémy, neváhejte se na nás znovu obrátit.
Mějte se dobře, Nikol Spůrová