5multitest-Mák=morfin
řidič Eda
Je pravda, že mohu mít při silniční kontrole pozitivní test na opijáty po konzunaci bohatě sypaného domácího makového koláče a přijít kvůli tomu na 14 dní o řidičák, než test krve prokáže velmi nízkou hladinu morfinu? Už jsem o tom slyšel mockrát a nedávno jsem o tom dokonce čet dotaz na právní poradně ANO. Prý je to běžný postup a nelze se tomu nijak bránit. Řidičák vám vrátí, až když mají výsledky krve.

Odpověděl: Miroslav Giljan
Dobrý den,
tato možnost existuje. Policie používá v terénu obdobné testy, které jsou používané například i v Terapeutických komunitách. Z praxe víme, že konzumace máku může tento test ovlivnit. V druhé části Vašeho dotazu máte také pravdu - Policie ČR Vám může odebrat ŘP potom jak u silniční kontroly vyjde pozitivní a vrátí Vám ho až potom, co budou jasné krevní testy, ve kterých se ukáže, že jste neřídil pod vlivem návykové látky. Zda to bude 14 dní, nebo i víc záleží na tom jak rychle to stihne policie zpracovat.
Zatím se mějte dobře.
Miroslav Giljan