Mefedron-řízení
šílená kočka
Jak dlouho po užití lajny cca. 0,1g můžu řídit? A platí zde stejná hladina 25ng/l jako u jiných amphetaminů a kokainu? Tabulka-http://poradna.asociace.org/pravni-informace/rizeni-pod-vlivem A jaká látka obsahuje benzoylekgoin?

Odpověděl: Zbyněk Oktábec
Dobrý den,
děkujeme za dotaz.
První otázku, na kterou se ptáte, není vůbec jednoduché (pokud je to vůbec možné) zodpovědět. Nejprve závisí na čistotě látky, na Vašem metabolizmu, na Vašem organizmu atd. Není jednoduché Vám říci, kdy můžete bezpečně řídit. Pokud si nejste jistý, pak je dobré počkat radši déle a to nejen kvůli Vám, ale především kvůli ostatním účastníkům silničního provozu!
V nařízení vlády (předpis č. 41/2014 Sb.), kterým se stanovují limitní hodnoty pro posouzení ovlivnění řidiče, se mluví o 25 ng/ml (nikoli o 25ng/l) u některých látek a tato hodnota platí pro tyto konkrétní látky. To však ale neznamená, že soud Vás nebude soudit (popř. odsoudí) za ovlivnění jinou látkou při řízení. Vše to závisí na soudněznaleckých posudcích, výpovědích svědků, zasahujících policistů a v neposlední řadě pak na soudci samotném.
Jak soud bude takovou situaci řešit je spíše otázkou např. na Právní poradnu A.N.O.
Pokud se ptáte, co je to benzoylekgonin, pak: benzoylekgonin je hlavním a aktivním metabolitem kokainu.
Stačí to takto? Pokud byste potřeboval, napiště další dotaz.
S pozdravem
Zbyněk Oktábec